דיגיטל וטק

אמזון תבחר בישראל או בפלסטינים? פעילים מחו נגד חוזה המיליארדים

בכנס AWS שנערך בוושינגטון, פעילים פרו-פלסטינים מחו נגד פרויקט Nimbus של אמזון וגוגל עם מדינת ישראל, במהלך נאום המפתח של דייב לוי. המחאה, בהובלת ארגון No Tech for Apartheid, כללה הנפת דגל פלסטין וכרזות, ונועדה להפעיל לחץ על החברות לנתק את קשריהן עם הפרויקט
רפאל בן זקרי |  1
AWS (צילום Shutterstock)
פעילים פרו-פלסטינים שיבשו את כנס Amazon Web Services שנערך בוושינגטון די.סי אמש, במחאה נגד פרויקט Nimbus, חוזה מחשוב ענן בשווי 1.2 מיליארד דולר שחתמו אמזון וגוגל עם מדינת ישראל.
לפי הפרסום ב-Wired, המחאה התרחשה במהלך נאום המפתח של דייב לוי, סגן נשיא שירותי הענן של אמזון, AWS, למגזר הציבורי, והיא חלק מסדרת מחאות שנערכו לאחרונה נגד פרויקט Nimbus.
הפעיל הראשון עמד על כיסא והניף דגל פלסטין, תוך קריאה לסיום הפרויקט. הוא הוצא מיד מהמקום על ידי מאבטחים ושוטרי משטרת וושינגטון, כאשר לאחר מכן, פעילה נוספת, הניפה כרזה עם הכיתוב "LET GAZA LIVE" והאשימה את אמזון בגין מעורבותה בפרויקט. גם היא הוצאה מהמקום על ידי מאבטחים.
הפעילים שייכים לארגון No Tech for Apartheid, שהוקם ב-2021 במטרה למחות נגד פרויקט Nimbus, וכולל עובדים בתחום הטכנולוגיה ואקטיביסטים מקבוצות כמו MPower Change ו-Jewish Voices for Peace.
בהצהרה של No Tech for Apartheid לאחר המחאה, הארגון אמר כי "אנחנו כאן כדי להפסיק את השגרה העסקית עד שהם ינתקו את הקשרים". בעבר, הוביל הארגון מספר מחאות, כולל הפסקת נאום בכנס טכנולוגיה שנועד להציג את העוצמה הטכנולוגית של ישראל, ומחאות בישיבות Google במשרדים בניו יורק וסאניוויל באפריל, שבהן נעצרו תשעה עובדים ופוטרו יותר מ-50.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בעד פלסטין או בעד חורבן תרבות המערב?!
    א.ש 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא יודע, ראש ממשלת קנדה כבר יודע שהמערב הדמוקרטי נמצא בפרשת דרכים. או לפתח את תרבות החופש שלו או להיכנע לאיסלם ולחזור לימי הביניים. במה אתם בוחרים?
    סגור