דיגיטל וטק

הפריצה הגדולה ביותר בהיסטוריה: 10 מיליארד סיסמאות דלפו לרשת

כ-10 מיליארד סיסמאות נחשפו ברשת במבצע הפריצה הגדול ביותר בהיסטוריה, שהתגלה החודש ומזעזע את עולם הסייבר. מה המשמעות של הדליפה הענקית הזו וכיצד תוכלו להגן על עצמכם?
רפאל בן זקרי |  1
מתקפת סייבר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
כמעט 10 מיליארד סיסמאות נחשפו ברשת במבצע הפריצה הגדול ביותר בהיסטוריה, שמזעזע כעת את עולם הסייבר, חודשים ספורים לאחר גילוי "האם של כל הפריצות" בינואר.
הדליפה נחשפה החודש בפורום האקרים, כקובץ סיסמאות שנוצר על ידי משתמש בשם ObamaCare ונקרא rockyou2024.txt, ומכיל כ-10 מיליארד סיסמאות ברורות. הקובץ משלב את הדליפה הקודמת של RockYou2021, שכללה 8.4 מיליארד סיסמאות, עם מעל 1.5 מיליארד סיסמאות נוספות שנאספו בין השנים 2021 ל-2024.
דליפה זו עלולה לגרום לגל של פריצות מידע, הונאות פיננסיות וגניבת זהות, כאשר חוקרי סייבר מ-Cybernews מציינים כי האקרים עשויים להשתמש בסיסמאות שנחשפו למתקפות "Credential Stuffing", המשתמשות בסיסמאות גנובות כדי לפרוץ לחשבונות משתמשים.
כדי להגן על החשבונות השונים שלכם, מומלץ לשנות מיד את הסיסמאות לחשבונות הקשורים לדליפה, להשתמש בסיסמאות חזקות וייחודיות, להפעיל אימות דו-שלבי ולהשתמש במנהל סיסמאות לאחסון מאובטח של סיסמאות מורכבות. כמו כן, האתר Cybernews מציין כי יש לבדוק באופן קבוע אתרים כמו HaveIBeenPwned.com אם הסיסמאות שלכם נחשפו, ולנקוט בצעדים המתאימים להגנה על חשבונותיכם.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא אמרתם כלום
    א.ג 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא אמרתם שום דבר. איזה מקומות נפרצו, איפה כדאי להחליף סיסמאות וכו. לכל אדם בעולם יש היום עשרות אם לא מאות סיסמאות למיליוני מקומות שונים…
    סגור