דיגיטל וטק

כחצי מיליון לקוחות בסיכון: מתקפת כופר על בנק מוביל בקליפורניה

בנק האשראי Patelco המוביל מקליפורניה מתמודד עם מתקפת כופר חמורה שמשבשת את השירותים ומעמידה בסכנה את פרטיותם של מאות אלפי לקוחות. כך הבנק מתכוון להתמודד עם המשבר
רפאל בן זקרי | 
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בנק האשראי Patelco Credit Union, הממוקם בקליפורניה ומשרת מעל 450,000 לקוחות, סובל ממתקפת כופר חמורה שמשבשת את השירותים ללקוחות ועלולה להימשך שבועות עד להתאוששות מלאה.
המתקפה התרחשה ב-29 ביוני, והבנק נקט אמצעים יזומים להשבתת מערכות הבנקאות היומיות כדי להכיל ולתקן את הבעיה. כתוצאה מכך, שירותי בנקאות מקוונת ושירותים נוספים אינם זמינים, כאשר פעולות רבות מוגבלות בתפקודן. נכון לעכשיו, כרטיסי חיוב ואשראי פועלים עם מגבלות מסוימות.
מנכ"לית הבנק, ארין מנדז, הודיעה ב-1 ביולי ללקוחות שהבעיה נגרמה כתוצאה ממתקפת כופר והזהירה שהימים והשבועות הקרובים עשויים להציג אתגרים לחברי הבנק בשל תפקוד מוגבל של השירותים.
Patelco Credit Union, קואופרטיב ללא מטרות רווח בצפון קליפורניה עם נכסים בשווי 9 מיליארד דולר ו-37 סניפים מקומיים, מדגיש שהמטרה העיקרית היא שחזור בטוח ומאובטח של מערכות הבנקאות. הם עובדים יחד עם מומחי סייבר מובילים ומשתפים פעולה עם רשויות הרגולציה ואכיפת החוק. נכון לעכשיו, הפקדות שיקים ומזומן פועלות, אך הפקדות ישירות מוגבלות בתפקודן.
ההערכות הן שההאקרים חדרו למאגרי המידע הפנימיים של הבנק באמצעות מייל פישינג, וכעת צפויים לדרוש סכום כסף רב כדי לשחזר את המערכות למצב תקין. חשבונות הבנק נותרו נעולים עד שהבנק ימצא דרך להתמודד עם ההתקפה או עד שישולם הכופר, בעוד ש-Patelco טרם חשף כיצד יתאושש מהמתקפה, אך הודה ללקוחות שהמידע האישי שלהם עשוי להיות בסיכון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה