דיגיטל וטק

אמזון מנסה לכבוש את השוק: זה סטארטאפ ה-AI שגייסה לשורותיה

חברת Adept, שפיתחה סוכנים מבוססי בינה מלאכותית, מעניקה רישיון לאמזון כשמייסדיה מצטרפים לצוות ענקית המסחר. המהלך מחזק את מטרות הבינה המלאכותית של אמזון ומסמן את כוונותיה בתחום. מה המשמעות לעתיד הענף? כל הפרטים
רפאל בן זקרי |  1
לוגו אמזון (צילום Shutterstock)
חברת הסטארטאפ Adept, המפתחת סוכנים מבוססי בינה מלאכותית לביצוע משימות, אישרה להעניק רישיון לטכנולוגיה שלה לאמזון, כאשר מייסדי הסטארטאפ וחלק מצוותו יצטרפו לאמזון.
Adept הוקמה לפני שנתיים במטרה ליצור מודל בינה מלאכותית שיכול לבצע פעולות בכלי תוכנה שונים באמצעות שפה טבעית. החברה גייסה מעל 415 מיליון דולר עם תמיכה מחברות כמו אנבידיה, Atlassian, Workday ו-Greylock, והגיעה להערכת שווי של כמיליארד דולר.
על פי הדיווח של Taylor Soper מ-Geekwire, המייסד והמנכ"ל של Adept, דיוויד לואן, יצטרף לאמזון יחד עם המייסדים האחרים ומספר עובדים נוספים. החברה לא סוגרת את פעילותה בעקבות המהלך, והמהנדס הראשי, זאק ברוק, יתפוס את תפקיד המנכ"ל כשהסטארטאפ מתמקד מחדש בפיתוח פתרונות סוכני בינה מלאכותית.
עבור אמזון, העסקה מביאה טכנולוגיה וכישרון שיחזקו את מטרות הבינה המלאכותית שלה, כאשר דיוויד לואן יצטרף לצוות ה-AGI החדש (בינה מלאכותית כללית). עבור Adept, העסקה מהווה חבל הצלה לאחר שיחות רכישה עם מטא ומיקרוסופט, כאשר האחרונה אף השקיעה בה בעבר.
המהלך של אמזון מסמל את כוונותיה העתידיות בתחום הבינה המלאכותית, תוך עיבוי הכישרונות האנושיים של החברה במומחי בינה מלאכותית, לצד כוונותיה לפתח כלים מתקדמים בתחום, כמו לדוגמה מתחרה ל-ChaGPT.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אמזון? זה מגעיל אותי!
    עמית 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זוכר מה עשו לי כשהתלוננתי על קשיים להתחבר לחשבון: מדריכים אותי בטלפון צעד צעד איך לעשות את מה שאני כבר יודע לעשות בלי ה"תמיכה" שקיבלתי בטלפון. לא ציפיתי להיתקל בקשיים כאלה רק משום שעוד לא היה לי טלפון חכם. בסוף העתקתי את הכתובת הארוכה והמסובכת לשורת הכתובת בדפדפן במחשב נייח רק בשביל למחוק את החשבון. והדבר היחיד שאני מצטער עליו הוא שאחר כך את הספרים קניתי ב-Book Depository במקום באמזון.
    סגור