דיגיטל וטק

אפל עוצרת את הפרויקט השאפתני בשווי מיליארד דולר

תוכניות ענקית הטכנולוגיה להקמת קמפוס חדש בשווי מיליארד דולר נדחות בארבע שנים לפחות, מאז שהכריזה על הפרויקט בשנת 2022. מה עומד מאחורי ההחלטה ומה המשמעות לעתיד הפרויקט?
רפאל בן זקרי | 
אפל (צילום pixabay)
לאחר שהכריזה ב-2021 על תוכניות להקמת קמפוס חדש בשווי מיליארד דולר בצפון קרוליינה, אפל עוצרת את התוכניות להקמתו, ודוחה אותו בארבע שנים לפחות.
בניית קמפוס המחקר והפיתוח Triangle, שתוכנן לקלוט 3,000 עובדים, לא התקדמה משמעותית מאז ההכרזה של אפל, ולא התקבלו גם עדכונים על בנייתו בפועל. החברה הודיעה כי היא עוצרת את העבודות על הקמפוס, ועובדת עם המושל המקומי ומחלקת המסחר של צפון קרוליינה להארכת לוח הזמנים של הפרויקט בארבע שנים.
בשנה שעברה הגישה החברה תוכניות פיתוח לשלב הראשון של הבנייה, אך לוח הזמנים הספציפי לפרויקט מעולם לא היה ברור. התוכניות של אפל עבור פארק המחקר Triangle כוללות שישה מבנים וחניון בשטח כולל של 700,000 רגל רבוע למשרדים, 190,000 רגל רבוע לשטחים נלווים וכ-3,000 מקומות חניה בשטח של 41 דונם.
אפל מחזיקה ב-281 דונם באזור שבו היא מתכננת לבנות את הקמפוס, כך שייתכנו מספר שלבי בנייה. בזמן שאפל מתכוננת לבניית מרכז המחקר בצפון קרוליינה, היא שוכרת יותר מ-200,000 רגל רבוע של שטחי משרדים בקרי, צפון קרוליינה.
בהצהרה שמסרה אפל, הובהר כי היא עדיין מחויבת לפרויקט: "אפל פועלת בצפון קרוליינה כבר למעלה משני עשורים, ואנחנו מחויבים עמוקות להגדלת הצוותים שלנו כאן. בשלוש השנים האחרונות, הוספנו יותר מ-600 אנשים לצוות שלנו בריילי, ואנחנו מצפים לפתח את הקמפוס החדש שלנו בשנים הקרובות."
דחיית הפרויקט של אפל מגיעה ברקע דחיות נוספות כמו פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה באיחוד האירופי, וגם שיתוף פעולה עם מטא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה