דיגיטל וטק

אמזון חוטפת: המחאה נגד השת"פ עם ישראל רושמת שיא חדש

לצד התמיכה שארה"ב העניקה לישראל, מתחילת המלחמה נרשמה מגמה מדאיגה של עלייה בתמיכה בפלסטינים. עם הזמן, המחאה גם חדרה לחברות הטק הגדולות כאשר עובדי החברות קוראים לביטול השת"פ עם ישראל
עידו מור | 
אמזון ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
כבר בראשית ימיה של המלחמה, לצד התמיכה שישראל קיבלה מהממשל האמריקאי גם נרשמה עלייה מגמתית של הקולות באוכלוסייה שיוצאים נגד המלחמה, אשר טוענים בין היתר שישראל מבצעת בעזה רצח עם. עם הזמן, המחאה החלה לגלוש גם למשרדי חברות הטק הגדולות, כאשר האחרונה נרשמה במהלך כנס שקיימה אמזון. 
שני פעילים פרו-פלסטינים קטעו את נאומו של דייב לוי, אחד הבכירים בחטיבת הענן של אמזון (AWS), במהלך כנס של החברה שנערך אתמול (רביעי), בוושינגטון. נאומו של לוי, עסק בפרויקט הנימבוס, חוזה מחשוב הענן שאמזון וגוגל בהיקף 1.2 מיליארד דולר שגוגל ואמזון חתמו עם ישראל.
הפעיל הראשון אשר קטע את דבריו נעמד על כיסא, החל לנופף בדל פלסטין, קרא לביטול פרויקט הנימובוס תוך כדי שהוא צועק לעברו של לוי: "דייב לוי למה אמזון משתפת פעולה עם ממשלה שכל ארגון זכויות אדם הודה שהיא מדינת אפרטהייד. מדוע אמזון מספקת שירותי וטכנלוגיית ענק לממשלה שמבצעת באופן אקטיבי רצח עם?". 
לאחר זמן קצר, אותו פעיל הוצא מן האולם על ידי מאבטחים, אך זה עצר את המשך השיבוש של הנאום ואת המחאה הפרו-פלסטינית בכנס. כעבור מספר דקות אישה צעירה שנכחה באולם, נעמדה על הכיסא שלה תוך כדי שהיא מניפה כרזה עליה רשום: "תנו לעזה לחיות".
הצעירה, צעקה לעברו של לוי: "ארבעים אלף מתים דייב לוי! יש לך דם על הידיים עם הטכנולוגיה שמסייעת להמשך הטבח באזרחי הפלסטינים! איך העובדה שאמזון לוקחת חלק פעיל ברצח גורמת לך להרגיש?"
בדומה לפעיל שלפניה גם זו לוותה החוצה על ידי המאבטחים. כאמור, זוהי לא המחאה הפרו-פלסטינית הראשונה שמובלת על ידי עובדים בענקיות הטק. גם בגוגל נרשמו שורה של מחאות פרו-פלסטיניות שהתרחשו במשרדיה. בנוסף, על מנת להגדיל את הלחץ על אמזון והלביא לביטול העבודה עם ממשלת ישראל, סטודנטים מלמעלה מ-120 אוניברסיטאות, חתמו על עצומה במסגרתה הצהירו שיעבדו בגוגל או באמזון עד שאלו יעצרו את פרויקט נימבוס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה