דיגיטל וטק

בזוס נגד מאסק: האם יצליח למנוע את השיגור הבא לחלל?

Blue Origin הגישה בקשה שנועדה להגביל את השימוש של החברה המתחרה במתקניה. לדבריהם, מדובר במפגע סביבתי שפוגע בעיירות קרובות ובמפעלים באזור. איך הגיב המיליארדר לגילוי? 
מערכת ice | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
זה לא סוד שהחברות המתחרות SpaceX ו-Blue Origin מסוכסכות. שתיהן נמצאות בבעלות המיליארדרים אילון מאסק וג'ף בזוס. בעוד Space X צעירה יותר מהמתחרה, Blue Origin בבעלותו של ראש אמזון מתמהמהת אחריה עם מספר שיגורים לא מוצלחים. מאסק ובזוס מתחרים ביניהם לא רק על התואר האיש העשיר בעולם, אלא גם על שליטה בשוק החלל.
האם המהלך האחרון של בזוס צפוי להוביל לסיום השיגורים של החברה המתחרה? Blue Origin הגישה לאחרונה בקשה ל-FAA, רשות התעופה הפדרלית. במרכז הבקשה עומדת טענה כי פד השיגור של SpaceX מזיק לסביבה ועל הרשות להגביל את השימוש בו ואת השיגורים היוצאים ממנו. לדבריהם, השיגורים עשויים לפגוע לא רק בפעילות של חברות אחרות שנמצאות באזור, אלא גם בערים וישובים בסביבה. באחד מהשיגורים של SpaceX אכן נפגעה עיירה סמוכה מאבק ונוצר לחץ שפיזיקאי מסוים תיאר לביזנס אינסיידר בתור דומה להר געש. 
לחברה של בזוס יש אתר שיגור סמוך לאתר המדובר, והם טוענים שבעקבות ההשפעות השליליות על הסביבה גם מבצעם עשוי להיפגע. אילון מאסק הגיב ברשת X (לשעבר טוויטר) לבקשת החברה למנוע את חלק מהשיגורים ואמר כי מדובר במלחמה שמנהלים נגדו בערוצים משפטיים. לדבריו מדובר במהלך "לא מגניב". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה