דיגיטל וטק

פריז מאחור: ישראל בדרך לכבוש את השליטה בשוק חברות ה-AI?

דו"ח חדש מציב את ישראל במקום השני במספר חברות הסטארטאפ בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית, עם תל אביב שתופסת 13% מהחברות שנבדקו. חברות ישראליות כמו AI21 ו-Run:ai ממשיכות להוביל בגיוס מימון ולהתחרות בשוק הבינלאומי. מה מסביר את ההצלחה המפתיעה הזו?
רפאל בן זקרי | 
מפת ישראל (צילום shutterstock)
הבינה המלאכותית הגנרטיבית (Generative AI) ממשיכה להיות הסיפור הטכנולוגי המרכזי של השנה האחרונה. בעוד OpenAI האמריקנית זכתה לתשומת הלב הגדולה ביותר ומימון בסכומים גבוהים, דו"ח חדש מראה כי גם בישראל ובאירופה ישנן תקוות חדשות בתחום זה.
לפי דו"ח של Accel ו-Dealroom, לונדון מובילה במספר חברות הסטארטאפ בתחום הבינה המלאכותית היצירתית, עם כ-27% מהחברות שנבדקו. תל אביב נמצאת במקום השני עם 13%, ברלין עם 12% ואמסטרדם עם 5%. מעניין כי פריז, שנחשבת למרכז חדשנות בתחום ה-AI, נמצאת במקום בינוני בלבד עם 10%.
למרות שליטה נמוכה בשוק האירופי, חברות הסטארטאפ בפריז מצליחות למשוך מימון רב. חברות בינה מלאכותית גנרטיבית מצרפת גייסו עד כה 2.29 מיליארד דולר, יותר מכל מדינה אחרת באירופה וישראל. לדוגמה, Mistral AI גייסה 640 מיליון דולר החודש, והחברה "H" גייסה 220 מיליון דולר בסבב ראשוני. גם Poolside, שעברה מארה"ב לפריז, נמצאת בתהליך גיוס משמעותי.
ישראל מדורגת במקום השלישי עם 1.04 מיליארד דולר בגיוס מימון לחברות בינה מלאכותית גנרטיבית, עם חברות כמו AI21 ו-Run:ai, שנרכשה לאחרונה על ידי אנבידיה. המדינות האחרות באירופה הצליחו לגייס סכומים נמוכים יחסית, מתחת ל-160 מיליון דולר כל אחת.
לדברי הארי נליס מ-Accel, המיקומים הללו משקפים את חשיבות המוסדות החינוכיים המובילים והחברות הטכנולוגיות הגדולות באזור. האוניברסיטאות והחברות הגדולות מושכות כישרונות רבים ומסייעות להקים חברות סטארטאפ מצליחות בתחומי הבינה המלאכותית הגנרטיבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה