דיגיטל וטק

אפל מסבירה: זו הסיבה שה-AI שלה לא יעבוד באייפון שלכם

בכנס המפתחים האחרון שלה, אפל הציגה את פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה, Apple Intelligence, שתעבוד רק על אייפון 15 פרו ומכשירים מתקדמים נוספים. כעת, החברה מסבירה שהפיצ'רים החדשים דורשים כוח עיבוד עצום ולכן אינם מתאימים למכשירים ישנים יותר
רפאל בן זקרי | 
Apple Intelligence (צילום Shutterstock)
באירוע המפתחים האחרון שלה הציגה אפל את פלטפורמת הבינה המלאכותית Apple Intelligence, המשתמשת במודלי שפה ליצירת חוויות משופרות במכשירי האייפון, האייפד והמק.
לפי אפל, הפיצ'רים החדשים ירוצו על דגמי אייפון 15 פרו ואייפון 15 פרו מקס בלבד, בעוד שרק מחשבי מק ואייפדים עם שבבי M1 או חדשים יותר בפלטפורמה החדשה. המהלך של אפל היה נראה תמוה עבור משתמשים שונים, שתהו מדוע החברה לא טרחה להרגיש את הפלטפורמה החדשנית גם למכשירים פשוטים או ישנים יותר.
במענה לשאלה דומה של ג'ון גרובר מ-Daring Fireball בתוכנית "The Talk Show Live" מ-WWDC 2024, ראש מחלקת ה-AI/למידת מכונה של אפל, ג'ון ג'יאננדריה, הסביר כי המודלים של פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה דורשים כוח עיבוד עצום כדי לפעול בזמן אמת. המשמעות היא שהמכשירים צריכים להיות חזקים ומהירים מספיק כדי להריץ את המודלים הללו בצורה יעילה ושימושית. אולם במכשירים ישנים יותר, המודלים עלולים לפעול באיטיות רבה.
גרובר שאל את מנהל השיווק של אפל, גרג ג'וזווייאק, האם מדובר במהלך מכוון כדי למכור מכשירי אייפון חדשים, והוא השיב בשלילה והוסיף שאם זה היה המקרה, הם היו חכמים מספיק לכלול גם את האייפדים והמקים החדשים ביותר ברשימה.
גם קרייג פדריגי, סגן נשיא בכיר להנדסת תוכנה באפל, התייחס לשאלה והוסיף כי אפל תמיד מנסה להתאים תכונות חדשות למכשירים ישנים ככל האפשר, אך במקרה של Apple Intelligence, מדובר בחומרה הנדרשת. האייפון 15 פרו מצויד בשבב A17 Pro עם 16 ליבות Neural Engine, המסוגל לבצע כמעט 35 טריליון פעולות בשנייה, מה שמדגיש את הצורך בחומרה מתקדמת להפעלת המודלים.
מי שירצה להשתמש ב-Apple Intelligence אך אין לו אייפון  15 פרו, ייתכן שירצה להמתין לסדרת האייפון 16, אשר צפויה להיות מושקת עם iOS 18 בסתיו הקרוב. אך למרות המגבלות, בעלי אייפונים ישנים יותר עדיין ייהנו מתכונות חדשות ב-iOS 18, אשר תומכת בכל האייפונים שתומכים ב-iOS 17, כולל אייפון XR מ-2018.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה