דיגיטל וטק

חריגה בחשבון הוואטסאפ שלכם? היזהרו מההודעה המסוכנת הזאת

אזרחים קיבלו הודעה מאפליקצית וואטסאפ ובה נכתב קוד וכן : ״אין לשתף את הקוד של whatsapp”. בחלק מהמקרים המתקשרת מסרה פרטים על מכשיר הטלפון של האזרח. המתקשרת מסרה לאזרחים כי ניתן לפנות בעניין למוקד 105
מערכת ice |  1
פריצה לחשבונות וואטסאפ של ח"כים (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
במוקד 105 בלהב 433 המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, התקבלו מספר פניות מאזרחים אשר מסרו כי קיבלו שיחת טלפון ממספר חסוי. בשיחה נמסר כי המתקשרת היא ממערך הסייבר וכי זוהתה חריגה בחשבון הוואטסאפ של האזרחים.
בחלק מהמקרים האזרחים קיבלו הודעה מאפליקצית וואטסאפ ובה נכתב קוד וכן : ״אין לשתף את הקוד של whatsapp”. בחלק מהמקרים המתקשרת מסרה פרטים על מכשיר  הטלפון של האזרח. המתקשרת מסרה לאזרחים כי ניתן לפנות בעניין למוקד 105.

לתשומת ליבכם, אלה אינן שיחות אמיתיות אלא התחזות לנציג מערך הסייבר/ מוקד משטרתי. משטרת ישראל מחדדת: "אין להעביר לאיש את קוד האימות שמתקבל מאפליקצית הוואטסאפ,⁠ על מנת להקשות על הפריצה לחשבון הוואטסאפ, מומלץ לבצע אימות דו שלבי באפליקציה (הנחיות מפורטות קיימות במרכז העזרה של וואטסאפ)".
במקביל, יחידת הסייבר בלהב 433 פתחה בחקירה סמויה בחשד למיזם מרמה במסגרתו חשודים קשרו קשר להונות אזרחים בתחומי החופשות, הטיולים, הנופש ואתרים נוספים לממכר מוצרי הנעלה וסלולאר.
מהחקירה עולה כי החשודים התחזו ברשתות החברתיות לקידום הונאות בתחום החופשות והטיולים, שלחו הודעות פישינג והונו את הקורבנות לאחר שקיבלו את פרטי האשראי שלהם. ההונאה בוצעה גם בתחומים נוספים למכר הנעלה וסלולאר.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חשוב לנו
    נירה 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב ללמוד ולדעת
    סגור