דיגיטל וטק

העתיד נוסח אפל: אלו החידושים המרעננים למערכות ההפעלה שלה

באירוע המפתחים שקיימה הערב (שני) הענקית מקופרטינו, הציגה החברה מגוון שדרוגים למערכות ההפעלה שלה, כולל מערכת ההפעלה iOS 18, שדרוגי תוכנה לאוזניות ולשעונים, וגם פלטפורמת בינה מלאכותית חדשה המסמלת את כניסתה של אפל לשוק הבינה המלאכותית

רפאל בן זקרי | 
Apple WWDC 2024 (צילום Apple)

באירוע המפתחים WWDC שקיימה הערב (שני, 20:00) הענקית מקופרטינו, אפל, חשפה החברה מגוון חידושים ושדרוגים למערכות ההפעלה השונות שלה לאייפון, לאייפד, למקבוק, לשעון ועוד.

 

Apple Intelligence - הכניסה של אפל לתחום הבינה המלאכותית
גולת הכותרת של אירוע ההכרזה של אפל הייתה ללא ספק Apple Intelligence, מערכת אינטליגנציה מלאכותית חדשנית שמביאה יכולות מתקדמות לכל מכשירי החברה. המערכת מבוססת על מודלי שפה גדולים (LLMs) ומאפשרת למכשירים להבין שפה, תמונות, פעולות והקשר אישי. עם מגוון רחב של פונקציות מתקדמות, Apple Intelligence מסמלת את הכניסה המשמעותית של אפל לתחום הבינה המלאכותית, תוך הדגשת פרטיות המשתמשים והגנה על המידע האישי.
 

iOS 18 בהתאמה אישית יותר מתמיד

סגן נשיא החברה לתוכנה, קרייג פדריגי, הציג את השדרוג המשמעותי הבא למערכת ההפעלה של האייפון, iOS 18, עם שפע של חידושים ושיפורים באפליקציות המובנות. אחד מהחידושים המרכזיים הוא מסך הבית המותאם אישית, המאפשר כעת למקם את אייקוני האפליקציות בכל מקום שתרצו.
בנוסף, מרכז הבקרה הופך למתקדם יותר; תוכלו לדפדף בין מספר עמודים של פקדים ומתגים לתכונות החשובות ביותר, כאשר הפקדים למדיה ולבתים חכמים יקבלו מיקום בולט יותר. כפי שהשמועות רמזו, ניתן כעת להתאים את צבע האייקונים. iOS 18 גם מגבירה את הפרטיות בכך שמאפשרת לכם לדרוש אימות עבור כל אפליקציה שתבחרו. כמו כן, ניתן לשלוט באופן ספציפי על הגישה של אפליקציות צד שלישי לאנשי הקשר שלכם.
 


אפליקציית ההודעות מקבלת אפקטים חדשים להודעות וגם אופציה לתזמן הודעות מראש, גם דרך שימוש בלוויין, עם הצפנה מקצה לקצה. כעת ניתן להשתמש בכל אימוג'י בתגובה מהירה, וכן ליהנות מעיצוב חדש הכולל הדגשה, קו תחתון, קו חוצה ונטוי.


WatchOS 11 מביאה תכונות חדשות לשעונים החכמים

החברה הציגה את watchOS 11, הגרסה העדכנית ביותר לפלטפורמת השעון החכם שלה, עם תכונות מעקב בריאות חדשות ומצב אימון חדש. השנה, נוסף מצב אימון שמנתח נתונים אישיים ומדדים כדי לראות כיצד עוצמת ומשך האימונים משפיעים על הגוף לאורך זמן. מצב זה מעניק תובנות לגבי הצורך להגביר את המאמץ או לקחת הפסקה למנוחה, כולל ימי מנוחה חשובים.
בנוסף, אפליקציה חדשה בשם Vitals תאפשר הצגת מדדי בריאות חשובים במבט מהיר, ומערכת ההפעלה תכלול גם תכונות חדשות למעקב אחר מחזור והריון. המערכת תציע גם פעילויות חיות לשעון ה-Apple Watch, כמו גם תכונות בטיחות חדשות שיאפשרו לחברים לעקוב אחריכם בריצות לילה מאוחרות.
iPadOS 18 מביאה אפליקציות ותכונות חדשות לאייפדים
אפל הציגה את iPadOS 18, הכוללת תכונות חדשות כמו אפליקציית מחשבון חדשה, עם היסטוריית חישובים והמרות יחידות. המערכת כוללת גם בר ניווט צף ודפדפן מסמכים חדש ב-Pages, Numbers ו-Keynote ה-SharePlay מאפשר כעת ציור ושליטה מרחוק באייפד או אייפון של אחרים.
macOS 15 Sequoia מאפשרת לראות את האייפון שלכם במחשב
אפל הציגה את מערכת ההפעלה הבאה שלה למחשבים, macOS 15 Sequoia, הכוללת תכונות חדשות כמו שיקוף אייפון, אפליקציית סיסמאות ועוד. שיקוף מסך האייפון מאפשר לשלוט באייפון ישירות מהמחשב, כולל פתיחת אפליקציות ושמיעת אודיו מהמכשיר, תוך שהאייפון נשאר נעול. macOS 15 מציגה גם התראות מהאייפון ישירות במחשב ומאפשרת ניהול סיסמאות בצורה מרוכזת ואוטומטית.
Vision Pro מגיעים למדינות נוספות
החברה הכריזה על זמינות ה-Apple Vision Pro במדינות נוספות, החל מה-28 ביוני. הזמנות מוקדמות יתאפשרו מסין, הונג קונג, יפן וסינגפור מה-13 ביוני, ולאוסטרליה, קנדה, צרפת, גרמניה ובריטניה מה-28 ביוני. טים קוק, מנכ"ל אפל, אמר כי החברה נרגשת לשתף את הקסם של המחשוב המרחבי עם לקוחות נוספים ברחבי העולם.


ה-AirPods וה-Apple TV מקבלים שדרוגים

אפל הודיעה גם על עדכוני תוכנה חדשים לאוזניות האיירפודס שיצאו בסתיו הקרוב, וישפרו את אופן השימוש בסירי, בשיחות טלפון ועוד. משתמשי איירפודס פרו יוכלו להגיב לסירי בתנועת ראש פשוטה, והודות לטכנולוגיית בידוד קול, ייהנו מאיכות שיחה ברורה יותר בסביבות רועשות או ברוחות חזקות. העדכונים כוללים גם צמצום השהיית שמע במהלך משחקים והוספת שמע מרחבי מותאם אישית לחוויית משחק משופרת.
אפל הציגה גם עדכוני תוכנה שישדרגו את חווית השימוש במוצרי הבית שלה. tvOS 18 מציגה חוויות קולנועיות חדשות עם תכונות כמו InSight, שיפור דיאלוג וכתוביות מתקדמות, בעוד Apple Fitness+, Apple Music ו-FaceTime משתדרגים למסך הגדול. אפליקציית Home מקבלת תכונות חדשות עם iOS 18, כמו גישה לאורחים ופתיחה ללא מגע באמצעות מפתחות בית חכם.
ההכרזות הערב ממחישות את הניסיון של אפל להמשיך להוביל את עולם הטכנולוגיה ולהישאר רלוונטית בתחומים נוספים שעוד לא נכנסה אליהם בעבר. יחד עם השדרוגים ל-iOS 18, watchOS 11, iPadOS 18 ו-macOS 15 Sequoia, המשתמשים ייהנו מחוויית שימוש משופרת ואישית יותר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה