דיגיטל וטק

לאילון מאסק יש בן מועדף: מדוע העביר אלפי מעבדים מטסלה לטוויטר?

האם אילון מאסק מעדיף את טוויטר על פני טסלה? טסלה, עובדת רבות על מנת לשפר את מערכת הנהיגה האוטומטית שלה, כאשר בין היתר רכשה מאנבידיה בחצי מיליארד דולר אלפי מעבדי בינה מלאכותית, אך מנכ"ל החברה אילון מאסק, הודה שהוא העדיף להעביר אותם לטוויטר
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום Zigres /Shutterstock, פייסבוק/ אילון מאסק)
מערכת הנהיגה האוטונומית של ענקית הרכבים החשמליים טסלה, זכתה ללא מעט ביקורת בזמן האחרון. אין ספק שהחברה צריכה להשקיע משאבים רבים על מנת לשפר אותה ולהחזיר את האמון של לקוחותיה בה. כמו כן, החברה גם שואפת לשלב יותר ויותר טכנולוגיית בינה מלאכותית ולבסס עצמה כשחקנית מרכזית בכל הנוגע לפיתוח טכנולוגיית רובוטיקה מתקדמת.
אך, למרות כל אלו נראה שמנכ"ל החברה אילון מאסק, שמנהל במקביל גם את X (טוויטר לשעבר), בחר להעביר את מרבית תשומת הלב והמשאבים ל-X במקום לטסלה שכל כך זקוקה להם.
אילון מאסק הודה בכך שאישר להסיט משלוח של אלפי מעבדי בינה מלאכותית מטסלה ל-X. האישור על המהלך של מאסק מגיע לאחר שעל פי דיווח שפורסם בשבוע שעבר באתר CNBC, בו נכתב שמאסק הורה לאנבידיה, להעביר את 12 אלף מעבדי ה-H100 שהוזמנו על ידי טסלה, ל-X. הידיעה, מתבססת על שורה של מיילים פנימיים שהגיעו לאתר מאנבידיה כאשר ההזמנה שמאסק ביצע נעמדת בכחצי מיליארד דולר. 
סדרת המעבדים H100 של אנבידיה, נחשבת לסדרת מעבדי הבינה המלאכותית הפופולרית ביותר כיום והיא נמצאת בשימוש בקרב חברות מובילות בשוק כגון: OpenAI ואחרות כאשר המחיר לשבב בודד נע בין 250 ל-300 אלף דולר. בשל הפופולאריות שלה, ישנה רשימת המתנה וככול הנראה שטסלה תאלץ להמתין זמן רב עד שאנבידיה תספק לה את המעבדים שהזמינה שהיו מיועדים לשימוש במלחמת הפיתוח של החברה.
מאסק התייחס השיקולים שגרמו לו להסיט את אלפי המעבדים מטסלה ל-X ובציוץ שפרסם ב-X אמר שהם לוגיסטיים: "לטסלה לא היה מקום להפעיל את המעבדים של אנבידיה, אז הם סתם היו יושבים במחסן. ההרחבה הדרומית של גיגה טקסס (מפעל הייצור של טסלה שבטקסס) תושלם בקרוב ויהיה בה מקום ל-50 אלף מעבדי H100 לאימון FSD".
האסטרטגיה הנוכחית של מאסק במהלכה הוא שלב בין הפעילות של החברות שבבעלותו כלל לא חדשה. כבר בסוף 2022, זמן קצר לאחר שרכש את טוויטר, מאסק מספר בביוגרפיה שלו שהוא הגיע למשרדי החברה כשהוא מלווה בעשרות מהנדסים של טסלה שסייעו לו לקבוע אילו עובדים להשאיר בחברה ואילו לפטר.
אך, המהלך צפוי לפגוע במהלך שמאסק מקדים בימים אלו ממש. בשעה שהוא תלוי בבעליו המניות של החברה שצריכים השבוע לאשר את חבילת התמלוגים החדשה שלו, על מנת לזכות באישור החבילה, אין ספק שהוא צריך לשקול ביתר שאת את צעדיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה