דיגיטל וטק

האיחוד האירופי נגד מטא: "העברת האחריות למשתמש היא אבסורדית"

בזמן שמטא מנסה לצמצם פערים במרוץ הבינה מלאכותית, היא ממשיכה לספוג טענות בגין התנהלות לא הולמת. רבים באירופה יוצאים נגד המהלך עליו החברה הכריזה לאחרונה, במסגרתו היא תעשה שימוש במידע מקוון של משתמשיה על מנת לאמן כלי מבוסס בינה מלאכותית. האם מטא תגיע גם הפעם לבית המשפט? כל הפרטים
מערכת ice | 
מטא-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מטא ממשיכה לחטוף אש. לאחר שחברת הענק הודיעה במהלך החודש שעבר שתעשה שימוש במידע מקוון שפורסם על ידי משתמשיה על מנת לאמן כלי מבוסס בינה מלאכותית, התלונות נגד המהלך נחשפות.
על פי מידע שפורסם ברויטרס, נכון להיום הוגשו לאיחוד האירופי לא פחות מ-11 תלונות במטרה לעצור את המהלך המסתמן שיכנס לתוקפו ב-26 לחודש. התלונות, הוגשו על ידי ארגון NOYB, הפועל למען זכויות דיגיטליות של נושאי מידע בשטחי האיחוד האירופי, אשר מנהיג את המתנגדים למהלך הנוכחי.
מטא מצידה, דחתה את טענות של NOYB והתייחסה לפוסט שפרסם הארגון בסוף חודש שעבר בו טענה שנטען שהחברה עושה שימוש במידע שפורסם בפלטפורמות שבבעלותה על מנת לאמן כלי מבוסס בינה מלאכותית. דובר במטא התייחס לפרשה וציין כי: "מטא בטוחה שהגישה שלה תואמת את חוקי הפרטיות, ועולה בקנה אחד עם פיתוח ושיפור חוויות AI על ידי חברות אחרות באירופה (כמו גוגל ו-Open AI)".
מייסד ארגון NOYB, מקס שרמס, מסר בהצהרה לתקשורת שלמטא אין כל אינטרס הגיוני לרמוס את הזכות לפרטיות של משתמשיה ואמר: "העברת האחריות למשתמש היא אבסורדית, החוק מחייב את מטא לקבל הסכמה, ולא לספק טופס ביטול הסכמה נסתר ומטעה. ככל שמטא רוצה להשתמש בנתונים, עליה לבקש את הסכמתם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה