דיגיטל וטק

לאחר 35 שנים: נמצא מנוע החיפוש הראשון באינטרנט

חובבי רשת מערוץ היוטיוב "The Serial Port" מצאו את העותק האחרון של Archie, מנוע החיפוש הראשון ששוחרר בשנת 1989. הם הצליחו להפעיל את הקוד הישן מחדש, ולהפוך את פיסת ההיסטוריה הטכנולוגית הזו למנוע חיפוש שעובד שוב.
רפאל בן זקרי | 
חיפוש באינטרנט (צילום Istock)
Archie, מנוע החיפוש הראשון שהוכרז לראשונה ב-1989, נשכח זה מכבר ופינה את הדרך למנועי חיפוש גדולים ומובילים אחרים כמו גוגל. אך חובבי רשת נלהבים מערוץ היוטיוב "The Serial Port" הצליחו למצוא ככל הנראה את העותק האחרון שלו.
Archie היה מנוע החיפוש הראשון באינטרנט, ששוחרר בשנת 1989 על ידי אלן אמטג'. הוא איפשר לחפש בשרתים מסוג FTP שהיו פופולריים אז בעולם הקטן של האינטרנט באוניברסיטאות, אצל חוקרים ובמוסדות ממשלתיים. הוא היה פורץ דרך והיווה את הצעד הראשון של חיפוש ה"הכל, בכל מקום" שאנחנו מכירים היום.
 
צפו בסיפור המלא של איתור מנוע החיפוש הראשון
אך במהלך השנים, עם התפתחות האינטרנט, Archie נעלם מהזירה ונשכח והוחלף על ידי טכנולוגיות חיפוש חדשות ומתקדמות יותר. החברה של אמטג', Bunyip Information Systems, מכרה בפעם האחרונה את תוכנת השרת של Archie תמורת 6,000 דולר באמצע שנות ה-90.
לאחר יותר משלושה עשורים, צוות ערוץ היוטיוב The Serial Port החליטו לחפש אחר מנוע החיפוש שנעדר. הם לא ויתרו והצליחו למצוא את העותק האחרון (ככל הנראה) של קוד התוכנה שלו. אבל הצוות לא רק מצא את הקוד, אלא גם הצליח להעלות את הגרסה האחרונה שלו לשרת פעיל, וכעת הוא סורק שוב אתרים היסטוריים ומאפשר חיפוש קבצים ישנים, כמו בימים עברו.
הסיפור הזה מגיע בימים שבהם גוגל, מי שמפעילה את מנוע החיפוש המוביל בעולם, מתמודדת עם ביקורות לגבי מהימנות התשובות שמפיק פי'צר הבינה המלאכותית החדש שלה, וכן עם הדלפה משמעותית של מסמכים פנימיים החושפים את האלגוריתם של מנוע החיפוש של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה