דיגיטל וטק

אזהרה חמורה לכל משתמשי וואטסאפ בישראל: "לעולם אל תעשו זאת"

בהודעה של מערך הסייבר הלאומי נכתב: "גם אם קיבלתם הודעה מחבר, בן משפחה או אפילו בשיחת טלפון ממישהו המזדהה כנציג חברת מטא או מערך הסייבר הלאומי לדוגמא, לא אמורה להיות לו שום סיבה לבקש מכם את הקוד או לשלוח אותו אליכם "בטעות" , והדבר יכול להעיד על כך שמנסים לפרוץ לחשבון הוואטסאפ שלכם"
מערכת ice | 
תקלה בוואטסאפ (צילום unsplash)
מערך הסייבר הלאומי יוצא באזהרה בכל השפות לאזרחי ישראל תחת הכותרת "לעולם אל תעבירו את הקוד בן 6 הספרות שאתם מקבלים בהודעה SMS מוואטסאפ". על פי ההסבר, הקוד הזה נועד אך ורק לשימושכם האישי.
בהודעה נכתב: "גם אם קיבלתם הודעה מחבר, בן משפחה או אפילו בשיחת טלפון ממישהו המזדהה כנציג חברת מטא או מערך הסייבר הלאומי לדוגמא, לא אמורה להיות לו שום סיבה לבקש מכם את הקוד או לשלוח אותו אליכם "בטעות" , והדבר יכול להעיד על כך שמנסים לפרוץ לחשבון הוואטסאפ שלכם".

רק לאחרונה, בדוח חדש של מערך הסייבר הלאומי מוצג לראשונה ניתוח כלכלי של העלות הכלכלית המצטברת למשק הישראלי מנזקי מתקפות סייבר המוערכת בלפחות 12 מיליארד ₪ בשנה.  לצד זאת, הדוח מציג מחקרים חדשים שמראים כי ניתן להפחית את הסיכוי לתקיפה בארגון בכ-50%-30% אם הארגון משקיע במספר צעדי הגנה בסיסיים.
"הנתונים מראים לראשונה את הנטל הכלכלי הגדול על תוצר המדינה שיש למתקפות סייבר ואת הנזק המצטבר למשק. לולא ביצוע צעדים להגברת רמת ההגנה בסייבר ברמת האזרח והארגון הבודד, העלויות ימשיכו לגדול משנה לשנה עם המשך ההתפתחות הטכנולוגית בכל תחומי החיים", מסביר שלמה צרפתי, כלכלן ראשי במערך הסייבר הלאומי. "ההבנה של עלויות הנזק תתמוך את קבלת החלטות המדיניות בתחום ותסייע גם לחישוב הצעדים המאוזנים בהשקעה בנושא ברמה הלאומית". 
הסכום המוצג בדוח מבוסס על ניתוח של עלויות הטיפול בנזקי מתקפה בטווח הקצר כגון תשלומים לצוות תגובה ראשוני; עלויות הפסד כספי ישיר מהמתקפה כגון השבתה, שחזור נתונים וייעוץ משפטי; וכן עלויות בטווח הבינוני-ארוך כגון אובדן הכנסות עתידי, אובדן הזדמנויות עסקיות, פגיעה במוניטין, תביעות ופגיעה בצד שלישי. הניתוח מתייחס למתקפות מסוגים שונים שהביאו לנזק עסקי לארגון בגישה של הסתכלות "מלמעלה למטה" ובגישה של "מלמטה למעלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה