דיגיטל וטק

"העולם המשתנה מחייב אותנו להימצא תמיד בחזית הטכנולוגית"

"העולם המשתנה, בו הבינה המלאכותית תופסת חלק מאוד משמעותי, מחייב אותנו כמעסיק הגדול במשק בתחום התוכנה, להימצא תמיד בחזית הטכנולוגית". אמר מנהל מפעל תוכנה בתעשייה האווירית, עובד הררי, לאחר תחרות החדשנות המיוחדת, "האקתון", שקיימה החברה ובה הוצגו פיתוחים חדשניים המיועדים לתרום לביטחונה של מדינת ישראל
מערכת ice | 
התעשייה האווירית (צילום Markus Mainka / Shutterstock)
במלחמה הנוכחית אנו עדים לחשיבותה של מערכת הגנה חזקה וחדשנית, המסוגלת להתמודד מול איומים כבדי משקל כמו המתקפה האיראנית שכללה מאות טילים וכלי שיוט חמושים, שעשו את דרכם למדינת ישראל ואילולא אותה מערכת הגנה, היו גורמים לנזק רב ואף לאבדות קשות.
לאור הצורך בעליונות טכנולוגית בכל הקשור לבטחון המדינה, חברות העוסקות בכך בשגרה כמו התעשייה אווירית, נדרשות לעמוד ב"חזית הטכנולוגית" ולפתח מערכות שיממשו את העליונות הצבאית של מדינת ישראל בשטח. בתעשייה האווירית קיימו לאחרונה "האקתון", במטרה למצוא את הפיתוחים החדשניים ביותר בתחומי ה- AI ו-GEN-AI, שיוכלו לסייע במטרה ליצור את המערכות הטובות ביותר.

צילום: התעשייה האווירית
בין הפתרונות החדשניים שהוצגו במהלך האירוע היה ניתן לראות פיתוח מערכות זיהוי וניתוח איומים בזמן אמת, המבוססות על למידה עמוקה וניתוח נתוני ביג דאטה; יצירת אלגוריתמים שמשפרים את יכולת החיזוי וההתמודדות עם איומים משתנים; התאמת מערכות ההגנה לסביבות חדשות ומשתנות, תוך שימוש בבינה מלאכותית לניהול מצבים מורכבים.
בתעשייה האווירית אומרים כי ההקאתון אפשר למשתתפיו הזדמנות נדירה להציג את יכולותיהם היצירתיות והטכנולוגיות באחד מתחומי החדשנות החשובים ביותר כיום בתעשייה הביטחונית. 
 
מנכ״ל התעשייה האווירית, בועז לוי התייחס לאירוע המיוחד ואמר: "בשל החשיבות הגדולה שרואה התעשייה האווירית בפיתוח טכנולוגיות חדשניות בכלל תחומי פעילותה - תעופה, לוויינות, טילאות, מודיעין, סייבר, מל"טים, רובוטיקה ועוד – היא משקיעה מידי שנה מאות מיליוני שקלים במחקר ובפיתוח טכנולוגיות חדשניות. בנוסף, מפעילה התעשייה האווירית מרכזי חדשנות, בהם מפתחת החברה יכולות טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, אשר משולבות בפרויקטים קיימים ועתידיים. מרכז החדשנות מעודד את הגיוון הטכנולוגי, היזמות הפנים-ארגונית ושיתוף פעולה בין החטיבות השונות בשיתוף פעולה עם חברות הזנק".

צילום: התעשייה האווירית 
בנוסף ללוי, גם מנהל מפעל תוכנה באלתא, התעשייה האווירית, עובד הררי, התייחס להאקתון ואמר: "ההאקתון מהווה הוכחה נוספת לעוצמתם של החדשנות ושיתופי הפעולה המתקיימים בחברה. העולם המשתנה, בו הבינה המלאכותית תופסת חלק מאוד משמעותי, מחייב אותנו כמעסיק הגדול במשק בתחום התוכנה, להימצא תמיד בחזית הטכנולוגית. בזמן המלחמה סיפקנו כל העת גרסאות מעודכנות למערכות החברה ומבצענו יכולות במהירות, תוך מימוש אחריותנו לאספקת תוכנה במערכות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר עבור לקוחותינו. ההאקתון שקיימנו שיקף שוב כי המפתחים, המתכנתים ומהנדסי התוכנה בחברה, הם בעלי חשיבה יצירתית שמניבה פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך, שישדרגו את היכולות של מערכות החברה ויתרמו לביטחונה של מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה