דיגיטל וטק

רובוט יעזור באבטחת בסיסים וישובים: פיתוח פורץ דרך בישראל

מיה דיינמיקס מודיעה על פיתוח כלי תחבורה רובוטי זעיר המיועד לשוק הביטחוני. הכלי יוכל לשמש לצורכי סיור ואבטחה בגבולות, אבטחת ישובים, סיוע לכיתות כוננות ואף למשימות אבטחה של בסיסים צבאיים, הן כרובוט משלים משימה או כרובוט המופעל מרחוק ע"י כיתות הכוננות. 
מערכת ice |  1
רובוטים (צילום shutterstock)
חברת המיקרו-מוביליטי, מיה דיינמיקס, מודיעה כי חברת הבת, מיה דיינמיקס בע"מ, אשר נמצאת בבעלותה המלאה, מפתחת כלי תחבורה רובוטי זעיר אשר מבוסס על הטכנולוגיה הקיימת של החברה, אשר מיועד לשימושים בשוק הביטחוני.

הדמיה של הרובוט בשילוב מערכת Smash Hopper של חברת סמארט שוטר הישראלית העוסקת בפיתוח של כוונות חכמות לרובים
מיה דיינמיקס מעריכה כי בתוך מספר שבועות, יהיה בידה להשלים אב טיפוס ראשוני של כלי תחבורה רובוטי זעיר שיופעל ע"י שליטה מרחוק, ללא צורך ברוכב מיומן המונע באמצעות סוללות נשלפות הניתנות להחלפה מהירה. החברה פועלת לכך שעל הכלי הרובוטי, ניתן יהיה לשלב טכנולוגיות צבאיות הקיימות בידי חברות ביטחוניות, לרבות כלי נשק שונים המיועדים למשימות מגוונות.

במסגרת מטרות הפיתוח, החברה מעריכה שהכלי הרובוטי יוכל לשמש לצורכי סיור ואבטחה בגבולות, אבטחת ישובים, סיוע לכיתות כוננות ואף למשימות אבטחה של בסיסים צבאיים, הן כרובוט משלים משימה או כרובוט המופעל מרחוק ע"י כיתות הכוננות. הכלי מיועד להשתלב כחלק מהמערך הלוחם במשימות מבצעיות של סיור, תקיפה, מארבים ולתפעל כלי נשק שונים, זרועות פינוי ואף לסייע לאספקת תחמושת לשטח קרב או ציוד אחר ללא סיכון מיותר לחיילים או לרכבים כבדים. לאחר ובכפוף להשלמת פיתוח האב טיפוס של כלי התחבורה הרובוטי הזעיר, החברה תבחן את המשך הפעילות בתחום ואת כדאיותה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פיתוח הכרחי
    החתול במגפיים 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רק שהרובוט הזה שבתמונה מקטין סכנת חיים,ומאפשר את הורדת עומס הסיורים ובכך יותר אימונים הוא גם חוסך הרבה מאוד מאוד כסף ,טנק ממוגן הייטב מה שמצריך עשרות ליטרים של דלק בשביל לנסוע רק קמ,הרובוט הזה בהנחה ונוסע על דלק,יעשה עשרות קמ על ליטר אחד ברמת הצבא והמדינה זה מגיע לחסכון עצום,גם אין צורך לשים על כל אחד חץ דורבן או מעיל רוח במילוו דולר צריך להשתמש בזה לפטרול גבולות ,נניח עם ירדן
    סגור