מה זה בידול ואיך הוא משפיע על העסק? הנה הסבר קצר
המונח "בידול" (Differentiation) מתייחס לפרקטיקה השיווקית שמטרתה להדגיש את הייחודיות של מותג או מוצר ולהבדיל אותו מהמתחרים.
המטרות העיקריות של הבידול כוללות קידום מכירות, פנייה לקהלים חדשים והרחבת היקף המכירות. ההנחה הבסיסית היא שיצירת יתרונות תחרותיים מעניקה למוצר ערך ייחודי בעיני הצרכן, ומחזקת את כוחו של המותג בזירה התחרותית.
השיטה של הבידול יכולה להתבצע במגוון דרכים, כוללות שינויים בייצור, עיצוב ומאפייני המוצר, וגם בשיטות ההפצה והמכירה. על מנת להשיג בידול אפקטיבי, חשיבה על תדמית ותועלות פסיכולוגיות וחברתיות יכולה לשמש כלי עיקרי. ניתן גם להשיג בידול "תדמיתי" מבלי לבצע שינויים מהותיים במאפייני המוצר או תהליכי הייצור.
בנוסף, יכול לשמש גם בין מוצרים שונים בחברה אחת, במטרה לפנות לקהלים מגוונים ולהאריך את חיי המוצר.
עוד ב-
יכול לעניין אתכם גם: דו"ח כספי, דו"ח רווח והפסד.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה