תרבות ופנאי

טקס פרסי הגראמי 2024: הכוכבים, הזכיות וההתייחסות למלחמה

טיילור סוויפט עושה היסטוריה וזוכה באלבום השנה בפעם הרביעית, מיילי סיירוס זוכה לראשונה בחייה בגראמי, הופעה של ג'וני מיטשל ומחווה מרגשת לקורבנות מסיבת נובה - טקס פרסי הגראמי 2024
מערכת ice | 
טקס הגראמי (צילום shutterstock)
הלילה, (בין ראשון לשני) נערך טקס פרסי הגראמי לשנת 2024, האירוע היוקרתי והנוצץ התרחש בלוס אנג'לס במתחם "קריפטו.קום ארנה". אל האירוע הגיעו שמות המועמדים לזכייה בקטגוריות אשר מנו שמות נוצצים במיוחד כמו טיילור סוויפט, בילי אייליש, טראוויס סקוט, SZA, אד שירן, אוליביה רודריגו, דואה ליפה, דוג'ה קאט, ביונסה ועוד שמות רבים.
בקטגוריית אלבום השנה, טיילור סוויפט זוכה בפעם הרביעית בקריירה שלה, הפעם עם האלבום "Midnights" שגם סיפק לסוויפט זכייה באלבום הפופ הווקאלי של השנה, בנאום הזכייה שלה הכריזה גם על אלבום חדש שעומד לצאת ב-19 לאפריל.   SZA, הובילה גם את רשימת המועמודויות עם 9 וקטפה 3 מביניהם. ויקטוריה מונה, גם היא זכתה ב-3 קטוגריות שונות, בניהן האמן החדש של השנה. מיילי סיירוס זכתה לראשונה בגראמי, בשני פרסים בזכות להיטה הענק "Flowers".

בקטוגריות הראפ, קילר מייק, הראפר מהצמד("Run The Jewels") זכה בשיר השנה, הופעת השנה ואלבום השנה - הזכייה באלבום השנה עוררה סערה בקרב מעריצי הראפ כיוון שחשבו שלטראוויס סקוט מגיע לזכות, שגם לא זכה עם אלבומו הקודם "Astroworld" ב-2018. קילר מייק גם נעצר לאחר הטקס ועוכב לתחנת משטרה עקב עימות עם מאבטח.
בטקס היו התייחסויות רבות למלחמת חרבות ברזל, בין היתר עיכובים בטקס בשל הפגנות פרו פלסטיניות, אך הרוב התייחסויות חיוביות: בן אל תבורי הגיע לטקס יחד עם בת זוגתו כשהם עונדים את הסיכה הצהובה המזדהה עם השבת החטופים. מונטנה טאקר, הטיקטוקרית היהודיה, הגיעה לבושה בשמלה ועליה הסמל הצהוב בגדול עם כיתוב "Bring them home". 

וגם, יושב ראש האקדמיה למוזיקה, הארווי מייסון ג׳וניור, התייחס בנאומו לנרצחי פסטיבל נובה ואמר: "מוזיקה חייבת להיות תמיד המרחב הבטוח שלנו. כאשר הדבר הזה מופר, הוא פוגע בלב של מי שאנחנו. הרגשנו את זה שוב כששמענו את החדשות הטרגיות מפסטיבל המוזיקה 'סופרנובה לאהבה', שלמעלה מ-360 מעריצי מוזיקה איבדו את חייהם, ועוד 40 נחטפו. בואו כולנו נסכים שמוזיקה חייבת להישאר הקרקע המשותפת שעליה כולנו עומדים יחד בשלום ובהרמוניה", הוסיף. "מכיוון שמוזיקה תמיד הייתה אחד המחברים הגדולים של האנושות. תחשבו על זה: כל שיר שאנו מכבדים או שומעים הלילה ריגש מישהו, לא משנה מאיפה הוא הגיע או במה האמין. זה חיבר אותם לאחרים שהתרגשו באותו אופן".
 
טקס פרסי הגראמי ה-66 שודר בשידור ישיר בyes והגרסה הערוכה והמתורגמת תשודר היום בשעה 21:00 ב-yes VOD  וב-+STING.
מפיקי הנובה מודים למר הארווי מייסון ג׳וניור על דבריו בטקס הגראמי ומסרו: "אנחנו מודים ומוקירים את יו"ר הגראמי על דבריו המרגשים. אדוני, העולם כולו שמע את דבריך, בשעה שאנשי החושך עסוקים בשכתוב המציאות והאמת. תודה על השימוש בבמת הגראמי החשובה, אל מול העולם כולו, השמעת את קולם של חברינו ואהובינו שאיבדו את חייהם על רחבת הריקודים והבאת לבמה את הקריאה להשבת החטופים. קהילת הנובה היא חלק מקהילת המוזיקה הבינלאומית שאכן כפי שהיטבת לתאר, חולקת ערכי אהבה, שלום וכבוד הדדי. קהילת הנובה מייצגת את ערכי עם ישראל ואת כמיהתחו לשלום.
תודה שסיפרת על פשעם של הנאצים החדשים ושאתה מספר את הסיפור לעולם כולו מול מי החברה הישראלית מתמודדת. אנחנו מודים ומעריכים ומוקירים וכפי שאמרנו: We will dance again".
יו"ר איגוד תעשיית התרבות ואמנויות הבמה, יוני פיינגולד, הודה למר הארווי מייסון ג׳וניור על דבריו בטקס הגראמי: ״בשם קהילת התרבות הישראלית, אנחנו מודים ליו"ר האקדמיה למוזיקה, מר הארווי מייסון ג׳וניור, על שבחר לאזכר בדבריו את פסטיבל הנובה וחברינו שנרצחו ונחטפו, בשעה החשובה בטקס ומול עיני העולם כולו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה