תרבות ופנאי

הקולנוע ספג מכה וחברת ההפצה תענש: זה הקנס שתשלם

גזר דין בפרשת פורום פילם: בית המשפט המחוזי מרכז גזר עונש מאסר על תנאי וקנס בגובה 100 אלף שקל על משה גרידינגר וחברת פורם פילם, החברה נקנסה ב-650 אלף שקל
מערכת ice | 
קולנוע (צילום unsplash)
בית המשפט המחוזי מרכז בראשות השופט ד"ר עמי קובו, גזר אתמול (ראשון) על חברת פורום פילם בע"מ קנס בסך 650,000 שקל, וכן גזר על משה גרידינגר מנכ"ל Cineworld, חברת האם של פורם פילם, 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 100,000 שקל.
ביוני האחרון הרשיע בית המשפט המחוזי את גרידינגר והחברה בעבירות לפי חוק התחרות הכלכלית, במסגרת הסדר טיעון. כעולה מכתב האישום בו הודו גרידינגר והחברה, פורום פילם מחזיקה בזכויות ההפצה הבלעדיות של ארבעה מתוך ששת האולפנים הגדולים בארצות הברית (סוני, פוקס המאה ה-21, וולט דיסני ופרמאונט). חברת האם של פורום פילם (Cineworld), שגרידינגר הוא המנכ"ל שלה היא גם הבעלים של רשת "רב חן" ורשת "יס פלאנט".

בשנת 2010, במסגרת מיזוג בין פורום פילם לחברת א.ד מטלון, הטילה הרשות על פורום פילם תנאי לפיו פורום פילם תהיה חייבת לספק סרטים גם לבתי הקולנוע המתחרים. אלא, כעולה מכתב האישום וכפי שנקבע בהכרעת הדין, פורום פילם הפרה תנאי זה. פורום פילם סירבה לספק לבית הקולנוע לב תל אביב, שממוקם בדיזינגוף סנטר (במרחק הליכה מכיכר דיזינגוף שם ממוקם קולנוע רב חן), סרטים שהייתה מחויבת לספק, וזאת בשמונה מקרים שונים בין השנים 2015 – 2019.
בית המשפט קבע כי מדובר בהפרה בוטה ושיטתית של תנאי המיזוג, שגרמה נזק לקולנוע לב ולצרכנים. עם זאת, התייחס בית המשפט לקשיים הכלכליים המשמעותיים מהם סובלת לאחרונה חברת פורום פילם בעקבות מגפת הקורונה, וכי הטלת קנסות כבדים עלולים לפגוע עוד בנאשמים. לבסוף הטיל בית המשפט את העונשים האמורים לעיל. 
אתמול ניתן כאמור גזר הדין, שכלל מאסר מותנה, התחייבות וקנסות, ובכך הסתיים ההליך הפלילי שהתנהל נגד חברת פורום פילם ומנהלה משה גרידינגר. התיק נחקר על ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות. את הרשות ייצגה עו"ד שרית רייך אבניאל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה