תרבות ופנאי

פסטיבל הספרות הרוסית יציג ספרים שהוטסו במיוחד מרוסיה

פסטיבל הספרות הרוסית מתרחש בימים אלו ומציג יוזמה מרגשת וחשובה: ספרים בהוצאה ישראלית ורוסית הוטסו במיוחד לארץ על מנת שיוצגו לעולים 
מערכת ice | 
פסטיבל הספרות הרוסית (צילום יחצ)
פסטיבל מעניין המתקיים בימים אלו, 7-8.9.22, ב'מרכז בגין' מביא מעט אור באפלה המעיבה על כל העולמות הקשורים ברוסיה בתקופה האחרונה. מדובר בפסטיבל "במזוודה" שהוא פסטיבל הספרות בשפה הרוסית ובמסגרת הפסטיבל יחשפו יצירות מרתקות ונדירות, דוגמת ספרים אשר הוטסו במיוחד מרוסיה ואף יועברו סדנאות מיוחדות בדגש על ספרות ילדים.
הפסטיבל הוא שיתוף פעולה בין אגף הקליטה והעלייה של עיריית ירושלים, מוצעת יש"ע ומרכז מורשת מנחם בגין. מטרת הפרויקט היא לספק מקום ובמה לעולים חדשים מארצות דוברות רוסית, המחפשים למצוא ולבטא את עצמם בתחום האומנות והיצירה. מרחב מסוג זה, מאמינים היזמים, יכול להעניק להם במה להעברת ידע, יצירתיות וכמובן פיסות אומנות מעולם התיאטרון, הספרות והציור.
בין המשתתפים הבולטים באירועי הפסטיבל הוא תיאטרון DAVAI, עם מופע שהוצג כבר מעל ל-200 פעמים בישראל ובארצות שונות בכל העולם. כמו כן, יתקיימו הרצאות, סדנאות אינטראקטיביות לילדים ואפילו סדנאות איור. כלל הפעילויות יהוו מרחב בטוח לעולים חדשים וותיקים להתחבר, לחלוק ולגדול.
 
מדובר בפרויקט שהחל לפעול בדצמבר 2021 בניהול המועדון הירושלמי ועד כה היו שלושה פסטיבלים, במסגרתם אף הושק ספר של סופר יהודי בשם פיוטר אשלקובסקי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה