תרבות ופנאי

"בן אל עצלן, לסטטיק נשבר מהסקנדלים": פרטי הפרידה נחשפים

על פי הראיון של סטטיק לרז שכניק, מוסבר כי: "התעוררו בסטטיק רגשות קיפוח, בן אל יהפוך לאט־לאט לאיש צללים ולא באמת יהיה כאן צמד. הם רצו לשדר כוח של יחד, החברות הלכה ודעכה עד לערב ההוא שכמעט נגמר במכות"
מערכת ice |  8
סטטיק ובן אל (צילום משה נחומוביץ')
הפירוק של הצמד אולי המצליח בישראל, סטטיק ובן אל, היה מרומז כבר ממהתחלה, כאשר כבר אחרי שנתיים של עבודה משותפת, החלו לצאת בקעים במערכת היחסים האישית והמקצועית, כך מספר רז שכניק בראיון עם סטטיק שפורסם היום (שישי) בשבע לילות.
שכניק חשף בטוויטר שלו: "התעוררו בסטטיק רגשות של קיפוח", מספר מכר של השניים. "לתחושתו, הוא כתב את כל השירים, כשבן אל היה עוזר פה ושם, ומבחינתו היה ברור. שאי־אפשר להשוות את המשקל של שניהם ביצירה. בן אל היה יושב באולפן, זורק משפט פה ושם, אבל ממה שאני ראיתי, סטטיק צדק והוא לא תרם בכתיבה במשקל שווה. בכל מקרה, הייתה החלטה עסקית שהכל יחד, ומתוכה נקבע שגם בשירים הקרדיט יהיה משותף עם ג'ורדי. המנהלים יואב ואורון ידעו שאם זה לא יהיה ככה".
 
עוד סיפר שכניק: "בן אל יהפוך לאט־לאט לאיש צללים ולא באמת יהיה כאן צמד. הם רצו לשדר כוח של יחד". לקראת סוף 2018, עם חתימה על חוזה חדש של השניים, סטטיק לקח צעד קדימה. "הוא אמר למנהלים, אם אתם רוצים לחדש חוזה, אני לא מוכן יותר שבן אל יהיה חתום על שירים בקרדיט משותף איתי", מספר גורם בתעשיית המוזיקה שעבד עם הצמד. "אין שום סיבה שאתחלק איתו בתמלוגים שווה בשווה". היה צדק בדבריו? "לא ברמה שחשב. תראה, בן אל היה תמיד חלק מהיצירה, אולי לא באותו משקל כמו סטטיק, אבל הוא בהחלט הביא רעיונות משלו".
עוד הוסיף: "למשל, 'כביש החוף' התחיל ממנו וב'ברבי' הוא כתב לא מעט. אבל בן אל גם היה זה שנחשב יותר ״עצלן מבין השניים, יותר נע בין מצבי רוח, פחות היה לו חשק לעבוד באולפן. אפשר גם להבין אותו. סטטיק די כיבה אותו כל הזמן בהיבט היצירתי, לא החזיק ממנו בהיבט הזה. לאט־לאט בן אל כבר לא הרגיש שותף מלא". איך הגיב בן אל לדרישה בנושא הקרדיטים? "הוא אמר בהתחלה, 'אני לא מוכן״ אנחנו חצי־חצי בכל'. אבל לא הייתה לו ברירה״.
 
לסיום כתב: "כלפי חוץ הם התעקשו שהכל טודו בום, אבל מאחורי הקלעים הכל בער: לסטטיק נשבר מהסקנדלים של בן-אל תבורי והוא ביקש לעשות יותר דברים לבד, אבל גם המשבר האישי שלו פגע ביחסים. הלהיטים וההופעות הכניסו כסף וההצעות זרמו, אבל החברות הלכה ודעכה עד לערב ההוא שכמעט נגמר במכות. 'הסיפור המלא מאחורי עלייתו ונפילתו של הצמד שכבש את המדינה, עד שבסוף נכנע לעצמו"
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    לפחות הם פרשו בשיא (ל"ת)
    אלמוני 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    בן טל
    רחל 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אל תשכחו שבן אל זמר גדול בפני עצמו הוא לא צריך אף אחד לידו ברגע שהוא שר השמיים נפתחים אין עליך בן אל אל תפסיק לשיר אוהבים אותך
    סגור
  • 6.
    סטטיק ובן אל מה יהיה אחרי פירוק הזוגיות בן אל וסטטיק
    א.א.חיפה 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סטטיק חבל שכך מדברים מלכלכים. . אני כולי תקווה שחבריך הם אלה שהוציאו את הסיפורים. כן מה שקורה בניכם. שניכם כל אחד בנפרד לא יהיה כמו שאתם ביחד. חבל הייתם מאוד מיוחדים. בן אל שיתחיל לא לסמוך על אף אחד רק על עצמו. חבל שהתפרקתם . שניכם תנסו להסתדר לבד. אולי משהו יצמח מהםירוק נראה מי יצליח יותר. מזה עובר על סטטיק. 1 עם בן אל 2. נפרדו הזוג שרית וסטטיק
    סגור
  • 5.
    סטטיק ובו אל
    נילי 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שיילכו שניהם פייפן!! אחד בחו"ל ואחד "מטייל" בין הערים בארץ...
    סגור
  • 4.
    סך הכל סתמניק וחמור אל. טודו זיבי (ל"ת)
    איפה תלך 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    קללל?
    שימי אל תבורי 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחיאות כפיים
    סגור
  • 2.
    חחחהההה... הצמד כבר נשכח!
    אבי טל 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הציבור הכיר אותם רק מהופעות בטלוויזיה כשופטים בתכניות ריאלטי, שעם כל הכבוד לא הייתה סיבה להכניס אותם לתכניות אלה כי יש מוזיקאים הרבה יותר טובים מהם. ובעניין המוזיקה שלהם - לדעתי המוזיקה שלהם לא עשתה כלום ולא תרמה כלום לתרבות הישראלית.
    סגור
  • 1.
    הצחקתם אותי
    דניאל 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    13 1
    הפרברים, הדודאים היו צמדים בלתי נשכחים עד היום הזה עם שירים נהדרים ובלתי נשכחים, מי יזכור את השירים של סטטיק ובנאל עוד שבוע? שירים תת רמה, עד גועל נפש, טודו בוממממם,
    סגור