תרבות ופנאי
אבל בעולם האופנה: הצלם האגדי מת בגיל 82
אוליביירו טוסקני שצילם עבור מגזיני אופנה מובילים כמו ווג, אל והארפרס באזאר, ועבד עם מותגי יוקרה כמו מיסוני, ולנטינו ושאנל, נכנע למחלה ממנה סבל בשנתיים האחרונות
צלם האופנה המפורסם אוליביירו טוסקני הלך לעולמו ביום שני בבית החולים צ'צ'ינה שבטוסקנה בגיל 82. טוסקני, שנולד במילאנו ב-1942, נאבק בשנתיים האחרונות במחלת העמילואידוזיס. במהלך הקריירה המפוארת שלו, הוא צילם עבור מגזיני אופנה מובילים כמו ווג, אל והארפרס באזאר, ועבד עם מותגי יוקרה כמו מיסוני, ולנטינו ושאנל.
אך שמו של טוסקני נקשר באופן בלתי נפרד לשיתוף הפעולה ארוך השנים שלו עם המותג "יונייטד קולורס אוף בנטון" בשנות ה-80 וה-90. קמפיינים אלה, שעסקו בנושאים שנויים במחלוקת כמו עונש מוות, איידס, גזענות והומוסקסואליות, עשו היסטוריה בעולם הפרסום והשפיעו על השיח הציבורי העולמי. עבודותיו המפורסמות כללו תמונות פרובוקטיביות כמו הנשיקה בין כומר לנזירה והקמפיין נגד אנורקסיה עם הדוגמנית איזבל קארו.
במהלך הקריירה שלו, טוסקני צילם אמנים מפורסמים רבים, ביניהם מיק ג'אגר, לו ריד ופדריקו פליני. הוא היה ידוע גם בזכות קמפיין ג'ינס ישו המפורסם והפורטרט המפורסם של ילד אפריקאי עם עיניים בצבעים שונים, שהשפיע על דייוויד בואי בכתיבת השיר "Black Tie, White Noise". בשנת 1991 הוא ייסד את מגזין "Colors" ובשנת 1994 הקים את "Fabrica", מכון החשיבה של בנטון.
עוד ב-
בשנת 2017, לאחר הפסקה של 17 שנים, טוסקני חזר לעבוד עם בנטון כשלוצ'יאנו בנטון שב להוביל את החברה המשפחתית. עם זאת, שיתוף הפעולה הסתיים באופן פתאומי ב-2020 בעקבות הערות שנויות במחלוקת שלו על קריסת גשר מורנדי. במהלך חייו המקצועיים, טוסקני נחשב לחדשן פורץ דרך בתחום הפרסום והתרבות, והיה הראשון שהצליח לשכנע חברה גלובלית להשקיע את תקציב השיווק שלה בקידום מטרות חברתיות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה