תרבות ופנאי

"רציתי לתת כל מה שאני יכול": עברי לידר מקדיש שיר לקצין שנפל ב-7.10

ב-7 באוקטובר במהלך הקרב בקיבוץ על קיבוץ בארי, רס"ן במיל שגיא גולן ז"ל מצא זמן לכתוב את הנדרים שתכנן להקריא החתונה שלו שהייתה אמורה להיערך שבוע לאחר מכן. לאחר נפילתו בקרב, עברי לידר לקח את מילותיו של גולן ז"ל והפך אותם לשיר זיכרון מרגש | האזינו
מערכת ice | 
עברי לידר (צילום יחצ)
רס"ן במיל שגיא גולן ז"ל, קצין לוחם ביחידת לוט"ר, מצא רגע של שלווה בין קרבות שחרור קיבוץ בארי, והחל לכתוב מכתב אהבה לארוסו, עומר אוחנה. הוא תכנן לקרוא את המילים בחופתם, אך המילים הפכו למורשת. שבוע לאחר מכן, שגיא נהרג בהיתקלות עם מחבלים, ועומר מצא את המילים בטלפון שלו — ארבעה פתקים נוגעים לזוגיות שלהם.
עברי לידר, שבחרו ב-"זכיתי לאהוב" לשיר החופה, הגיע להלוויתו של שגיא. "זה היה אירוע שובר לב", נזכר לידר. "כשהגעתי, שמעתי סיפורים עליו והרגשתי שאני מתחיל להכיר את מי שהוא היה". בעקבות השיחה עם עומר, החליט לידר לקחת את המילים ולכתוב שיר. "זה באמת סיפור בלתי אפשרי", אמר, "שגיא ישב וחשב על אהבה ברגעים של מוות".
 
עומר, שחשש לפתוח את הארגז הכחול שהכיל את חפציו של שגיא, גילה את הפתק שנכתב ב-7 באוקטובר. "היה משהו הזוי בזה. הוא כתב על אהבה, על תקווה, ברגעים כל כך קשים", אמר. בשבוע שעבר, עברי השמיע לעומר ולמשפחתו את השיר. "זה היה רגע מפחיד, אבל התאהבנו מיד", שיתף עומר.
השיר, שכולל בתוכו גם מסרים של אהבה ותקווה, לא רק ממחיש את זכרו של שגיא, אלא גם מבטא את רגשותיהם של רבים. "זה שיר עצוב, אבל לא רק", סיכם עומר, "הוא מחמם את הלב".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה