ויראלי

עברי לידר בפוסט מרגש על יום הזיכרון: "ולתפארת עם ישראל"

רגע לפני כניסת יום הזיכרון, הזמר האהוב עברי לידר, פרסם פוסט אישי בו הוא חושף סיפורים בודדים מבין אלפים על גבורה: "סיפור כוחה הלא ייאמן של התרומה והנתינה שנולדו מעוצמת החיים כאן. סיפור תפארת אמיתית של אהבה לארץ המיוחדת הזו. של ערכים חשובים שהעם הזה נושא, ערכים שמתגלים גם ובמיוחד בזמנים קשים"

מערכת ice | 
עברי לידר (צילום מוטי קמחי)
"ולתפארת מדינת ישראל", כתב היום (ראשון), עברי לידר פוסט על התחושות הקשות ביום מורכב זה, יום הזיכרון 2024 והמשיך: "גם המילים האלה מקבלות השנה משמעות אחרת. נדמה שדווקא בתקופה כזו קשה, הן מכריחות אותנו לחפש גאווה בתוך השבר העצום שאנחנו נמצאים בו. כשנדמה שאין כל כך במה להתפאר".
"אבל המציאות הזו, שנעה לפעמים בין ייאוש, תקווה, עצב, דאגה וגם החובה לנסות להמשיך בחיינו, חייבה את כולנו גם לפקוח את העיניים ולראות את היופי של העם הזה, לפגוש סיפורים מעוררי השראה ולהכיר שוב בכוח הבלתי נתפס שלנו", כתב הזמר המוכר.
עוד כתב לידר: "זה הסיפור של חברי הטוב אביב ברעם ז״ל, שקפץ עם כיתת הכוננות של כפר עזה כדי להגן על הבית ופגש את הרוע הכי גדול של האנושות, והסיפור של חלי אשתו שבעוצמה שאין שניה לה, נלחמת ומגדלת את שני ילדיהם לצד הכאב העצום".
"זה הסיפור של סרן שגיא גולן ז״ל, שהוקפץ למלחמה שבוע לפני חתונתו ונהרג כשהציל עשרות משפחות בבארי, ובן זוגו עומר ומשפחתו המדהימה של שגיא שעשו היסטוריה כשנלחמו על תיקון החוק והכרה בבני זוג להט״בים כאלמני צה״ל".
"זה הסיפור של חנה קציר, אישה נדירה ומיוחדת איתה זכיתי למפגש מרגש כשחזרה מהשבי ולצערי גם לשיר בהלוויה העצובה של בנה אלעד ז״ל, איש מיוחד שהלוואי והייתי פוגש". עוד המשיך הזמר: "כל הסיפורים האלה הם רק חלק קטן מסיפור מפואר שכולנו גילינו לאחרונה, סיפור כוחה הלא ייאמן של התרומה והנתינה שנולדו מעוצמת החיים כאן. סיפור תפארת אמיתית של אהבה לארץ המיוחדת הזו. של ערכים חשובים שהעם הזה נושא, ערכים שמתגלים גם ובמיוחד בזמנים קשים".
כמו כן, חשף לידר בפוסט: "אני, שעמדתי על הבמה בהפגנת המחאה הראשונה בכיכר הבימה ועמדתי גם על הבמה בקפלן ובכיכר החטופים, הגבתי על אמירות חשוכות של חלק מחברי הממשלה הזו, החלטתי לקבל את ההצעה להשיא את המשואה. אני שלם עם ההחלטה הזו על אף מורכבותה ויחד עם זאת אני מבין ומכיל את הביקורת עליה".  
 
"השנה היא לא שנה רגילה. אלו יהיו ימי זיכרון ועצמאות מהקשים שידענו, בעלי מורכבות כבדה וקשה לכולנו. אבל גם ברגע הזה, אנחנו מוכרחים להילחם על הטוב. אני מבין עכשיו יותר מתמיד שהמושג הזה, ׳לתפארת מדינת ישראל׳, נוכח וחזק בחיינו בזכותם יותר מתמיד ובמיוחד עכשיו, אסור לנו לוותר עליו".
 

"אז אנחנו צריכים להיות אלו שמשיאים את המשואה. עד שהחטופים ישובו אלינו, עד שאחרון החיילים יחזור הביתה. עד שיהיה פה טוב יותר. לתפארת האנשים שעשו ועושים את הכי טוב שאפשר ולמרות הכל, נלחמים על המקום שלנו כאן. ולתפארת עם ישראל", סיים לידר את הפוסט המרגש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה