תרבות ופנאי

אלבום השנה של ice תשפ"ד: הפרויקט המיוחד שכולם האזינו לו

הפרויקט של עידן רייכל ממשיך לשלב תרבויות ורגשות באלבום חמישי עוצמתי. שירים במגוון שפות ואמנים מובילים יוצרים חוויה מוזיקלית מרגשת המשלבת חדשנות ומסורת. האלבום נוגע באור ובתקווה, אך גם מתייחס לשכול והמלחמה. שירים כמו "תחזור" ו"ילדים של קיץ" בולטים במסריהם החברתיים והאישיים, ומעמיקים את החיבור עם הקהל
עידו מור | 
אלבום השנה (צילום shutterstock)
מהרגע שפרץ לחיינו עידן רייכל, הביא לעולם רובד נוסף במוזיקה הישראלית. מאלבומו הראשון של הפרויקט שלו וכלה גם באלבומי הסולו שלו ושיתופי הפעולה הרבים שעשה, רייכל שילב בין תרבויות וסגנונות מוזיקליים והצליח לגעת ולרגש את הקהל הישראלי.
בפברואר 2024, רייכל הוציא את האלבום החמישי במספר של הפרויקט ״מגדל של אור״ שזכה תוך זמן קצר להצלחה עצומה. בדומה לאלבומים קודמים גם הפעם האלבום כלל שירים במגוון שפות (עברית, רוסית וערבית) והשתתפו בו אמנים מוכרים בהם: לואי עלי, ארקדי דוכין, שי צברי, גידי גוב, רוני דלומי, מאי ספדיה ואחרים.
השירים באלבום חוגגים את כוחו של האור והתקווה, והם מצליחים לשלב בין צלילים מסורתיים לחדשניים באופן שמרגש את המאזינים ומעמיק את החוויה המוזיקלית. מעבר למוזיקה, מסר חברתי ואישי שמדבר ללבבות רבים ויוצר חיבור אוניברסלי ומרגש. בנוסף, האלבום מתייחס למלחמה בה ישראל נמצאת כבר למעלה משנה ולשכול שזכה לצערנו למקום מרכזי בחברה הישראלית.
מבין שירי האלבום בלטו השירים:
״תחזור״ בביצועה של רוני דלומי – השיר הוקדש ל-251 החטופים והחטופות שנחטפו לרצועת עזה ב-7 באוקטובר וייחל לחזרתם הביתה.
״כל יום מחדש״ בביצועו של גידי גוב – רייכל סיפר שהוא ראה בשיתוף הפעולה עמו הגשמת חלום של ממש ושהוא מבוסס על הזוגיות המאושרת של של אחותה התאומה של סבתו ובעלה. רייכל סיפר בראיון שבעת שהיא הייתה חולה, בימיה האחרונים הוא אמר לה: שלולא היה נשוי לה, היה מבקש ממה להינשא לו היום, והיה "בוחר בה כל יום מחדש״.
״ילדים של קיץ״ –  שבוצע על ידי רייכל הוא שיר הסיום של האלבום ויצא גם כסינגל. רייכל תיאר אותו: ״זהו שיר מלא תקווה ומוקדש לכל הילדים שמחכים לחופש הגדול ורוצים לחגוג את החיים”.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה