תרבות ופנאי

אברי גלעד חושף את סופי צדקה: "אמא שלי הייתה מפחידה"

כמנהג השומרים: סופי צדקה חשפה כי ביום כיפור היא נהגה לצום בגיל צעיר מאוד. סופי צדקה: "אני זוכרת שאמא שלי הייתה מפחידה אותנו שיש גמל במקרר, כדי שלא נפתח את המקרר ביום כיפור"

מערכת ice | 
"בשם האב" (צילום יח"צ)
השחקנית ומנחת הטלוויזיה סופי צדקה, התראיינה לאחרונה לאברי גלעד בפלטפורמת מש"ב. במהלך הריאיון, סיפרה השחקנית האהובה על המנהג הקדום שממשיכים בני העדה השומרונית לקיים בימים אלו ביום כיפור. 
לאחר שציינה כי השומרונים מקפידים על מנהגים דתיים כגון נידה, כשרות ושבת, מיהר אברי גלעד לשאול את סופי צדקה, השחקנית האהובה ממוצא שומרוני אשר התגיירה, האם בני העדה תומכים ברעיון כי תינוקות צריכים לצום ביום כיפור.
בתגובה לכך, ציינה צדקה: "תינוקות צמים מיום היוולדם. כתוב בתורה: 'וכל נפש ביום ההיא תצום' ומבחינת השומרונים גם תינוק הוא נפש". גלעד, שהתעניין מקיום המנהגים של בני העדה השומרונית, שאל את השחקנית ומגישת הטלוויזיה המוכרת האם חווית הצום בגיל צעיר זכורה לה כחוויה קשה מאוד.  
"לא זכורה לי כחוויה מאוד מאוד קשה, אבל כן מאתגרת. אני זוכרת שמאוד פחדתי כמה ימים לפני שיום כיפור הגיע, כי הבנתי שאני צריכה להתכונן לדבר הזה. אבל אז אבא שלי היה לוקח אותי לבית הכנסת והייתי נשארת פשוט שם כמעט 24 שעות", כך סיפרה צדקה.  

"את זוכרת את עצמך צמה בגיל שלוש או ארבע?",  שאל אברי גלעד את צדקה. בתגובה לכך, סיפרה השחקנית: "אני זוכרת את עצמי צמה בגילים יותר מאוחרים. גילי שלוש וארבע אני לא זוכרת. אני זוכרת שאמא שלי הייתה מפחידה אותנו שיש גמל במקרר, כדי שלא נפתח את המקרר ביום כיפור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה