תרבות ופנאי

"איתנו זה נגמר": סרט עם עודף קיטש, אך בעל מסר חשוב

הדרמה הרומנטית "איתנו זה נגמר" שעלתה לאחרונה לאקרנים מבוססת על רב מכר בעל אותו שם שיצא לפני 8 שנים. מדובר יצירה שמצד אחד לא חפה מטעויות, אך נושאת בתוכה מסר חשוב לצופים | ציון: 3 כוכבים 
אביב עגיב | 
איתנו זה נגמר (צילום פורום פילם)
"איתנו זה נגמר" שעלה לאקרנים בסוף השבוע האחרון, משתייך לקטגוריית הדרמה הרומנטית ומפתיע שלא יצא בוולנטיין. הסרט, שמבוסס על רב המכר שנושא את אותו השם ושיצא לפני 8 שנים לא חף מפגמים וקיטש, אך נושא בתוכו מסר חשוב.
מפתה להתחיל לכתוב את הביקורת הזו בהתייחס לשערורייה שאופפת את יציאת הסרט. למי שלא בעניינים – המפיק של הסרט, ג'סטין בלדוני, שגם מככב בו בתפקיד הראשי, הספיק להיכנס לעימות עם כל השחקנים של הסרט בשל חילוקי דעות אומנותיים, ובעיקר עם הכוכבת המרכזית שלו ומי שמגלמת את מושא אהבתו – השחקנית בלייק לייבלי. בין אם הדבר אכן קרה או שמדובר אפוא בתעלול יחצני, זה בטח לא הזיק לסרט שמסתמן כאחד הלהיטים הגדולים של התקופה.
כובד משקלו של הסרט הוא במסר החשוב שלו שרלוונטי עבור נשים אך לא רק. הוא מטפל בצורה חיננית בנושאים של טראומות בתוך התא המשפחתי והאופן שבו אנו מתעתקים אותן לחיינו הבוגרים ובמערכות יחסים רעילות.
בתחילת הסרט, אנו פוגשים את לילי (בלייק לייבלי), שחוזרת לביתה היישר לחיק אמה כדי להיערך להלוויה של אביה. אביה ( קווין מק'קיד), היה טיפוס אלים שהכה את האימא וצילק בסופו של דבר גם את נעוריה. הפרט הזה משמעותי להמשך העלילה ומראה עד כמה הדברים שאנו סופגים מהבית משפיעים על ילדותנו ובגרותנו.
בהמשך, כשהיא כבר בחורה בוגרת, היא פוגשת במהלך ישיבה במרפסת ברייל (ג'טסין בלדוני), נוירוכירוג מרשים שנמצא בעיצומה של מתקפת זעם – סוג של רמז לבאות. בין השניים מתפתחת שיחה שמובילה להיכרות ומשם , כצפוי, השניים מתאהבים והופכים לזוג.
במקביל, לילי פותחת חנות פרחים שלצידה עובדה אליסיה (ג'ני סלייט), שבאופן מקרי היא גם אחותו של רייל. אליסיה מזהירה את לילי לגבי אחיה ומבהירה שהוא לא בחור לקשר רציני. בהמשך, כשבמהלך סיטואציות מסוימות לילי נחבלת באופן קשה על ידי רייל, באופן שקשה לזהות אם מדובר בשגגה או בפגיעה מכוונת – לילי מבינה לאט לאט ועל בשרה שהיא בקשר לא טוב.

מתוך הסרט "אתנו זה נגמר", צילום: פורום פילם
לתוך העיסה הזו צפה טראומה ישנה – חדשה של לילי בדמות בחור בשם אטלאס (ברנדון סקלנאר), שבין השניים הייתה אהבת נעורים שהסתיימה בטראומה. אטלאס, שהיה הומלס בנעוריו, מנהל כיום את אחת המסעדות המובילות בבוסטון ושניהם גם נמצאים בדירוג משותף בעיתון. סיפור האהבה בין השניים לא הסתיים.
הטריו הזה מוביל את לילי לבחון מחדש את בחירותיה ומצפונה ולהחליט אם היא נשארת במערכת היחסים הרעילה עם רייל והופכת להיות כמו אמה, או שהיא בוחרת בדרך אחרת שתיתן לה תקווה.
בלייק לייבלי שנמנית גם עם מפיקי הסרט עושה עבודה טובה בגילום דמותה ומצליחה להציג בתוכה את המורכבות שנדרשת ממנה. אך חולשתו של הסרט, ניכרת בעודף הסכריניות שלו שמבליחה בלא מעט סצנות שונות ולא מאפשרת להתייחס אליו כסרט איכות. עם זאת, המסר המרכזי והנושא החשוב שהוא טומן בחובו, מקנה לו משקל סגולי בתוך הז'אנר שבו הוא נמצא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה