תרבות ופנאי

עומר אדם מסתבך בענק: מי טוען להפרת זכויות יוצרים?

שורה אחת מתוך השיר המפורסם של עומר אדם, אודיה ושרק, "צמוד צמוד", יכולה לסבך אותם בתביעה משפטית. זאת לאחר שמספר יוצרים מישראל טוענים כי העתיקו אותה מהם
מערכת ice | 
אודיה אזולאי, עומר אדם (צילום קשת 12, פלאש 90/ קוקו)
יוצרי הלהיט מתחילת שנות ה-2000, "כוסית היא כוסית", טוענים ששורה אחת מתוך השיר של עומר אדם, אודיה ושרק שיצא לפני ארבעה חודשים, "צמוד צמוד", מהווה הפרה של זכויות יוצרים, מאחר והיא מופיעה באותו שיר מתחילת המילניום. כך על פי פרסום היום (רביעי) ב"mako".
על פי הפרסום, אותם יוצרים דורשים פיצויים בגובה מאות אלפי שקלים בטענה שהמשפט הפך את השיר ללהיט ברשתות החברתיות ובשיר נעשה שימוש מאז בפלטפורמות רבות. כך על פי מכתבה ההתראה ששלחו היוצרים לעומר אדם. עוד נאמר בדיווח כי השיר עלה ליוטיוב בשנת 2009 ממספר משתמשים. זאת כאשר חלקם נתנו קרדיט ל"USA 808" וחלק ל"ג'וני ווייט".
כזכור, שמו של עומר אדם עלה לאחורנה רבות לכותרות, בעקבות שיתוף הפעולה שלו עם בנק לאומי, בקמפיין פרסום גדול שעשו לבנק. לאחר שהקמפיין הושק, הבנק ואדם חטפו ביקורת מכיוונו של מגיש תוכנית הפטריוטים בערוץ 14, ינון מגל.

כזכור, טענותיו של מגל היו כלפי עומר אדם והבנק, מאחר ולטענתו הבנק מחרים את ערוץ 14 בפרסומיו. "שלום שוב עומר אדם, לא משנה כמה שילמו לך,  אתה לא יכול להרשות לעצמך לפגוע בקהל שלך ולייצג בנק שמתנהג כמו מאפייה. אוהב", כתב מגל באחד הציוצים שלו בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה