תרבות ופנאי

עם 2.5 מיליון מבקרים בשנה: זה המוזיאון ששבר את שיא גינס

מוזיאון teamLab Planets TOKYO הוכר על ידי ספר השיאים של גינס כמוזיאון הכי מבוקר בעולם בקטגוריית המוזיאונים המוקדשים לאומן יחיד. תערוכת הענק "יער הספורט" (Athletics Forest) תיפתח מחדש בתחילת 2025. המייסד טושיוקי אינוקו מספר: "זה מרחב שבו אנשים יכולים לתפוס אומנות בעזרת הגוף הפיזי שלהם"
מערכת ice | 
מוזיאון (צילום shutterstock)
teamLab Planets TOKYO DMM בטויוסו, טוקיו (teamLab Planets),  פתח את שעריו ל-2,504,264 מבקרים בין 1 באפריל 2023 לבין 31 במרץ 2024. הודות להישג זה, הוכר המוזיאון על ידי ספר השיאים של גינס כמוזיאון הכי מבוקר בעולם בקטגוריית המוזיאונים המוקדשים לאומן יחיד.
בנוסף לכך, רשם teamLab Planets ‏ 2,412,495 מבקרים בין ינואר לדצמבר 2023. בהשוואה לסקר "נתוני המבקרים ב-2023" של The Art Newspaper  המשווה בין נתוני המבקרים במוזיאונים ברחבי העולם, השאיר teamLab Planets מאחור מוזיאונים אחרים המוקדשים לאומן יחיד, כגון מוזיאון ואן גוך באמסטרדם (1,686,766 מבקרים) ומוזיאון פיקסו בברצלונה (1,047,094 מבקרים).

(צילום: יח"צ)
teamLab Planets תפס גם את המקום החמישי בסקר "השנה האחרונה בחיפוש 2023" של Google בקטגוריית "המוזיאונים הפופולריים ביותר בעולם" (*3), מאחורי מוזיאון הלובר (פריז), המוזיאון הבריטי (לונדון), מוזיאון ד'אורסה (פריז) ומוזיאון הטבע (לונדון). זו כבר ההכרה השנייה שבה זכה מוזיאון teamLab בספר השיאים של גינס, זאת בעקבות השיא שלו מ-2019: מוזיאון האומנות הדיגיטלית MORI Building של teamLab Borderless באודאיבה, טוקיו, שמשך 2,198,284 מבקרים.
 
שטח מסיבי חדש עומד להיפתח בתחילת 2025
בתחילת 2025 צפוי teamLab Planets להתרחב משמעותית עם הוספת שטחי תצוגת אומנות חשובים חדשים. באזור החדש יוצגו החלל הספורטיבי היצירתי "יער הספורט" (Athletics Forest) הפרויקט החינוכי היצירתי "פארק העתיד" (Future Park), וכן "יער הלכידה והאיסוף" (Catching and Collecting Forest). ההרחבה הזו תכלול מעל 10 מיצבים אומנותיים שישפרו במידה ניכרת את חוויית teamLab Planets.
יער הספורט
"יער הספורט" הוא חלל ספורטיבי יצירתי המבוסס על הקונספט של הבנת העולם דרך הגוף וחשיבה תלת-ממדית על העולם. המבקרים בתערוכה יטבלו את כל גופם במרחב התלת-ממדי המורכב והמאתגר פיזית של העולם האינטראקטיבי.
 

מייסד teamLab, טושיוקי אינוקו אומר: "אנשים תופסים את העולם בגופם וחושבים בגופם. כשאתם חוקרים עולם תלת-ממדי מורכב עם גופכם, אתם בעצם תופסים את העולם פיזית באופן תלת-ממדי, ועקב כך מחשבותיכם הופכות לתלת-ממדיות גם הן. את הפרויקט הזה, "יער הספורט", יצרנו בתקווה להעצים ולשפר חשיבה תלת-ממדית ועל-ממדית.
יש טענה שלפיה יש קורלציה בין מודעות מרחבית לבין חדשנות ויצירתיות. גדלתי באזור כפרי ושיחקתי בהרים שמסביבי, אך בחברה ובבתי הספר של היום הגוף הוא נייח. אני חושב שערים יותר מדי מוקפות במידע שטוח כגון ספרים, טלוויזיות ומסכי טלפונים חכמים. זו הסיבה לכך שיצרנו מרחב תלת-ממדי הדורש באופן מוגזם את הגוף הפיזי. מדובר במרחב שבו אנשים יכולים לתפוס אומנות בעזרת הגוף הפיזי שלהם". 
פארק העתיד (Future Park)
"פארק העתיד" הוא פרויקט חינוכי המבוסס על הקונספט של יצירה שיתופית. מדובר בפארק שעשועים שבו יכולים אנשים ליהנות מיצירת העולם בכיף עם אחרים. פרויקט זה מפיח רוח חיים באומנות על ידי תהליך שבו אנשים יוצרים דברים בשיתוף עם אחרים. ככל שאנשים ממשיכים ליצור באופן שיתופי, כך הולכת האומנות ומתפתחת ללא גבולות.
 
יער הלכידה והאיסוף
יער הלכידה והאיסוף הוא מרחב למידה חדש המבוסס על הקונספט של לכידה, חקר, שחרור שדרכו אנשים חוקרים את העולם בעזרת גופם, וחוקרים, תופסים ומרחיבים את תחומי העניין שלהם על פי מה שהם לוכדים. המבקרים יחקרו באמצעות הטלפונים החכמים שלהם, ילכדו יצורים שונים, יחקרו אותם ויצרו חוברות קלפי איסוף משלהם.
כאשר המבקרים משתמשים במצלמת הטלפון כדי לצפות בבעל חיים הנע במרחב ויורים בו "חץ מחקר" דרך עינית המצלמה, החץ מתעופף מהטלפון היישר אל החלל האמיתי. כאשר "חץ המחקר" מגיע לבעל החיים, הוא נעלם מהחלל ונוסף לאוסף השמור בטלפון החכם של המבקר. כאשר המבקר מחליק בעל חיים "שנלכד" לכיוון מיקום שהוא רואה במצלמת האפליקציה, בעל החיים משתחרר ושב לאותו מיקום.
מייסד teamLab, טושיוקי אינוקו: "חקר פיזי יחד עם אנשים אחרים, גילוי ולכידה של דברים שונים, ואז ניצול ההזדמנות להרחיב את האופקים ותחומי העניין על פי מה שנלכד. זה מה שעשינו בטבעיות לאורך המסלול הארוך של ההיסטוריה האנושית. עבור האנושות, פעולות הלכידה והאיסוף הן מהנות, חינוכיות ומהוות חלק מהחיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה