בעולם

הציור הגנוב של ואן גוך הוחזר: הקשר של איקאה נחשף

הציור של ואן גוך שנגנב לפני שלוש וחצי שנים, הוחזר למוזיאון בלרן על ידי בלש אומנות. הציור נעטף על ידו בכריות ובשקית של איקאה
מערכת ice | 
הציור הגנוב של ואן גוך הוחזר (צילום shutterstock, יוטיוב/ euronews)
הציור הגנוב הוחזר: ציור של ואן גוך מלפני 139 שנה הוחזר למוזיאון ממנו נגנב בעיר לרן שבהולנד על ידי בלש האומנות ארתור בראנד. על פי ה-BBC, לאחר שהחזיר את הציור, בראנד סיפר כי הציור נמסר אליו על ידי אדם שהגיע אליו לחנות.
הציור הגנוב נגנב לפני 3 שנים, במרץ 2020 ולקח למשטרה ההולנדית 3 וחצי שנים על מנת להחזיר אותו. בראנד מספר כי השבת פיסת האומנות נעשתה בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה המקומית: "עשיתי את זה בשיתוף פעולה עם המשטרה ההולנדית, ידענו שהבחור שמסר לי את הציור לא קשור לגנבה."
הגנב הוא אזרח צרפתי שחי בצמוד למוזיאון, המשטרה זיהתה אותו כגנב בזכות ה-DNA שלו שהושאר בזירה. בראנד טוען כי האדם שהחזיר לו את הציור דרש אנונימיות מוחלטת בתמורה להחזרת הציור. 
בראנד שמר על הציור עד הרגע האחרון, הוא עטף את הציור בכריות והכניס אותו לתוך שקית גדולה של איקאה לפני שהעביר אותו בחזרה למוזיאון.
דובר המחלקה לפשעי אומנות במשטרה ההולנדית סיפר כי: "יש שריטות על הציור. למזלנו הציור הודפס על נייר, אנחנו יכולים לשחזר את זה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה