תרבות ופנאי

בניה ברבי בריאיון: "זה היה חלום מגיל קטן שהפך למציאות"

לקראת הופעה מיוחדת בקיסריה, בניה ברבי מתראיין ומשתף על היצירה בזמן המלחמה וההירתמות ("מרגש אותי מחזק אותי ומפתיע אותי"), על הפרויקט הבינלאומי שבדרך ("ממש בקרוב") וחושף שיתופי פעולה בינלאומיים נוספים, וההשראה למוזיקה משיעורי תורה ועד להקת המחול בת שבע  | ריאיון
נעם רז |  1
בניה ברבי (צילום שי פרנקו)
בניה ברבי, אחד האמנים המצליחים בישראל בשנים האחרונות עם להיטי ענק כמו "קרן שמש", "מי לא יבוא", "מישהו איתי כאן" והרשימה עוד ארוכה. לקראת מופע ענק ומשמעותי בקיסריה שיתקיים ב-4.7, בניה הגיע להתראיין על היותו זמר בישראל בתקופת המלחמה בשילוב עם טיפול בתינוק בן 3 חודשים וגם, ממי מגיעה ההשראה לשירים?
אתה ללא ספק אחד האמנים שנרתמו הכי הרבה למען החיילים והפצועים במלחמה, יכול לספר על חוויה מיוחדת שהייתה לך באחד האירועים?
"האמת שכל מפגש עם חייל מרגש אותי, כל חיבוק עם פצוע, משפחה שכולה או עצם הפגישה עם הכאב העמוק של הנפש, שכל העם הזה חווה בשנה האחרונה מרגש אותי מחזק אותי ומפתיע אותי. הייתה פגישה עם משפחה של לוחם שהיה בתרדמת שרתי לו מעל המיטה, והבטחתי לו לבוא שהוא יקום ובאמת שבועיים אחרי זה הוא התעורר וחזרנו, היה מפגש עם חיילת שפתחה את העיניים תוך כדי ששרנו לה קרן שמש. כל אחת ואחד מהגיבורים האלה הזכירו לי מי אני, מה אני ולמה אני כאן".
באילו עוד דרכים המלחמה השפיעה/משפיעה על חייך? 
"⁠כל הופעה קיבלה משמעות חדשה, כל הופעה מתחילה ומסתיימת בתפילה גדולה להשבת החטופים ולרפואה הפצועים. כל שיר פתאום קיבל פנים חדשות כאילו נכתב לזמן הזה ולתקופה הזו. בחיי האישיים הבנתי שזו יותר תקופה של בית, של התכנסות, של משפחה. ומשם אני שואב את הכוח"
איך משלבים בין המוזיקה וההופעות לבין גידול תינוק בן 3 חודשים?
"⁠זה היה החלום האמיתי מגיל קטן לשלב משפחה וקריירה" משתף בניה בהתרגשות. "זאת העבודה הכי מאתגרת שיש ויחד עם שיר אשתי אנחנו לומדים מה נכון לנו. יש לנו יום בשבוע שהוא רק למשפחה, שבתות אנחנו רק בבית עם חברים ומשפחה. ויש תמיכה מלאה אחד בשנייה. לומדים לגדול ולצמוח ביחד".
שיתוף פעולה שאתה חולם עליו? מהארץ ומחו"ל?
"⁠ממש בקרוב יוצא פרוייקט גדול ובינלאומי שאני מאמין בכל נים בגוף, לפרויקט קוראים ׳וולה׳ (VOLLE) ואיתו יגיעו גם שיתופי פעולה מעניינים מכל העולם, לאט לאט כל דבר בעתו".
 
ממי מגיעה ההשראה שלך במוזיקה?
⁠"זה משתנה מפעם לפעם, לפעמים זה אמנים כמו: ברי סחרוף, אהוד בנאי, לני קרביץ לפעמים זה ספר טוב שקראתי או סרט שהשאיר אותי מלא בהשראה. לרוב זה יקרה משיחה טובה או שיעור תורה. בשנה האחרונה להקת המחול בת שבע, פתחה לי עולם של יצירה אינסופית".
הופעה בקיסריה (למרות שזו לא הראשונה שלך) זה הישג גדול במוזיקה הישראלית, מתרגש?
"⁠קיסריה זה חלום שהפך למציאות ואני מאחל שזה יהפוך להיות הבית שלנו, של הקהל ושלי, שניפגש שם כמה שיותר שנשמח שם שנבכה שנרקוד שנכאב ונתרפא".
לסיום, מה הלאה?
"⁠להתחיל לעשות, להמשיך להגשים. לחיות את היום - יום, באהבה עם משפחה, להתפלל על העם הזה, ולגעת בכמה שיותר לבבות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראיון ממש טוב
    אחד 06/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאלות עומק בלי כל הצהוב
    סגור