קריפטו

בריחה המונית: משקיעי הקריפטו הוציאו סכומי עתק בשבוע שעבר

מיליארדי דולרים במטבעות דיגיטליים נמשכו מהבורסות הגדולות בעקבות חשש של משקיעים שהם יאבדו את ערכת. התוצאה? הם איבדו את ערכם, כמובן

יאיר מור |  3
קריפטו (צילום freepik)
אחת השאלות הנפוצות בתחום הקריפטו הוא מה נותן למטבעות הדיגיטליים את שוויים, והתשובה המפושטת היא העובדה שאנשים מאמינים בהם מספיק כדי להשקיע בהם כסף אמתי. אלא שכאשר האמון הזה יורד, משקיעים רבים בורחים – ומאליו יורד השווי של המטבעות.
השבוע האחרון מספק דוגמא מאלפת לדרך שבה זה פועל: חברת מידע הקריפטו CryptoQuant מסרה לסוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג כי בין יום ראשון שעבר, בו התחילה הבהלה סביב מצבה הקשה של בורסת FTX, לבין אתמול (ראשון), משכו משקיעי הקריפטו מיליארדי דולרים במטבעות הדיגיטליים במטרה לברוח לפני שהם מאבדים את שוויים לחלוטין.
לפי החברה, שמנטרת פלטפורמות קריפטו רבות, משתמשים משכו כ-3.7 מיליארד דולר בביטקוין, 2.5 מיליארד דולר באתר', וכ-2 מיליארד דולר במטבעות צמודי-דולר בולטים. הדבר הוביל, כמובן, לירידה בערכם של המטבעות, שקרסו באותם ימים בעשרות אחוזים. במהלך הימים הללו אף הבחנו באתר ice בכך שהמטבעות צמודי הדולר התקשו מאוד לשמור על ההצמדה הזו – ואחד מהם אף ירד לשווי של 97 סנט. ההפרש הזה אולי לא נראה מאוד משמעותי, אך במאי האחרון, שווי כזה היה הרגע בו משקיעי טרה איבדו לחלוטין את האמון ביכולתו לשמור על ההצמדה לדולר והצניחו אותו תוך שעות לשווי אפסי. לכן, גם הפעם הסיכון היה גבוה מאוד. עם זאת, כפי שדיווחנו היום, נראה שהפאניקה נרגעה והמטבעות עלו קלות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שטויות
    שי 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש שטויות,הזדמנות טובה לקנות עכשיו
    סגור
  • 2.
    חוסר הבנה או מגמה שלילית מכוונת
    אבי 11/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכל אופן לא נכנס יותר לאתר שלכם
    סגור
  • 1.
    פראיירים לא מתים הם רק מתחלפים (ל"ת)
    אל מבחוח 11/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור