קריפטו

מייקל לואיס הולך לגרוף הון מהמפלה בקריפטו

בזמן שמיליוני אנשים מפסידים הון תועפות בעקבות קריסת בורסת הקריפטו השנייה בגודלה בעולם וצניחה ערך המטבעות הווירטואליים, לואיס מצא את הדרך המושלמת לעשות מהמצב הרבה מאוד כסף
יאיר מור |  2
אתריום (צילום pexels)
מייקל לואיס – לא הדוגמן הישראלי, אלא העיתונאי והסופר האמריקאי בן ה-62 – ככל הנראה לא מוטרד בכלל מהמפולת של השבוע האחרון בתחום הקריפטו. להיפך – היא סיפקה לו ערובה לרב-מכר חדש שישלשל לכיסו סכומים שאותם הוא יכול להשקיע באפיקים קצת יותר בטוחים ממטבעות דיגיטליים מעורערים.
אתר Ankler דיווח אתמול (ראשון) על מייל שהופץ על ידי סוכנו של לואיס, מת'יו סניידר, בסוף השבוע להוצאות ספרים וחברות העוסקות במו"לות מסוגים שונים (ספרים קודמים שלו יצאו לאור לעתים כספרי אודיו ב-Audible, לדוגמא). במייל הוא חושף כי בששת החודשים האחרונים התלווה לואיס לסם בנקמן-פריד, מייסד ומנכ"ל לשעבר של בורסת הקריפטו הקורסת FTX. הסופר נסע עם איש העסקים הצעיר בן ה-30 ברחבי העולם וקיים איתו מעין ראיון מתמשך, על מנת לכתוב עליו ספר. כעת, הוא מנצל את הכותרות הרבות סביב בנקמן-פריד כדי לגרוף הון במכירת הזכויות על הפצת הספר – למרות שהסוכן מודה שהוא טרם כתב אפילו מילה אחת ממנו.
לפי המייל, הספר יעסוק ב"ילדותו, הצלחתו המוקדמת בוול-סטריט, האימוץ של אלטרואיזם הלכה למעשה ויצירת אימפריית קריפטו ששיגרה אותו בזמן שיא לרשימת האנשים העשירים בתבל". עם זאת, כעת הוא יקבל טוויסט: "אירועי השבוע החולף סיפקו סוף דרמטי מפתיע לסיפור. הם גם האירו את היריבות בין בנקמן-פריד למנכ"ל ביננס, צ'נגפנג ג'או. מייקל מדמה אותם ללוק סקייווקר ודארת' ויידר של הקריפטו", כתב סניידר.
סניידר הוסיף כי תזמון הצעת הזכויות על הספר נובע מכך ש"הסיפור הפך לגדול מכדי שנתמין" – כלומר, כרגע, כאשר בנקמן-פריד הוא אחד האנשים המדוברים בעולם וכל הוצאה מתה להיות זו שתמכור את הסיפור שלו להמונים, זה הזמן המושלם ליצור מלחמת מחירים על הזכויות הללו. מהלך ציני למדי מצד מי שמבקר את השוק הקפיטליסטי האמריקאי וקורא לו "דפוק".
החשיפה מגלה על מי דיבר לואיס בראיון באוגוסט האחרון, כאשר רמז למעשיו בימים אלה: "אינני רוצה לחשוף בדיוק על מה אני כותב – אך מצאתי דמות שדרכה אני יכול לכתוב", וציין שמדובר בשילוב של שלושה מתוך 20 ספריו הקודמים: "פוקר שקרנים" (האוטו-ביוגרפיה שלו על עצמו מ-1989), "מכונת הכסף: המשקיעים שפיצחו את השיטה" (ספר שלו על משבר הסאב-פריים ב-2008, שיצא ב-2010) ו"Flash Boys" (ספר שלו מ-2014 על שיטת המסחר בתדירות גבוהה). "אני מניח שאפשרי שזה ימוסגר כספר קריפטו – אבל זה לא יהיה ספר קריפטו. הוא יהיה (ספר) על הדמות המאוד לא שגרתית הזו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    Ftx
    זינבעין 11/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Ftx אפילו לא נכנס לעשריית הגדולות מעולם
    סגור
  • 1.
    ספרים של מייקל לואיס
    עופר 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כבר מציינים ספרים של מייקל לואיס בכתבה בעברית, כדי לציין ספר נהדר שכתב על זוג הישראלים כהנמן (זוכה פרס נובל) ו טברסקי ז״ל. ״ענן של אפשרויות: החברות ששינתה את האופן שבו אנו חושבים״
    סגור