קריפטו

הקריפטו היומי: הבורסה קרסה – אבל מה קרה למטבעות?

לאחר שהשמועות על מצבה הרעוע של בורסת הקריפטו השנייה בגודלה בעולם הצניחו את מטבעות הקריפטו בחדות, דווקא האישור הסופי לכך לאחר הגשת הבקשה לפשיטת רגל נתקלה באדישות – כאשר ביטקוין ואת'ר אף רשמו עליות. מי עוד זינק השבת?

יאיר מור | 
מדדי קריפטו (צילום unsplash)
מטבעות הקריפטו המובילים יוצאים מהשבת הדרמטית הזו כשרובם רושמים ירידות קלות בלבד, באופן מפתיע מאוד לאור העובדה שהשמועות על מצבה של FTX הובילו רק לפני ימים בודדים לצניחה דרמטית, וכעת, לאחר שהצהירה עם כניסת השבת על פשיטת רגל, תגובת השוק נראית כמעט אדישה לחלוטין. לפי אתר CoinGecko, העוקב אחר יותר מ-13,000 מטבעות דיגיטליים, הם איבדו מערכם הכולל חצי אחוז ביממה שלאחר ההצהרה הדרמטית, וכעת עומד שווי שוק הקריפטו על 890 מיליארד דולר, שהם כמעט 18% פחות ממוצ"ש הקודם.
ביטקוין ואת'ר, שני המטבעות הגדולים והוותיקים בשוק, הפתיעו עם עליות קלות, כאשר הראשון רושם עלייה יומית של כמחצית האחוז והשני יותר מאחוז שלם, למחירים של 16,926 ו-1,274 דולר ושוויי שוק של 325 ו-153 מיליארד דולר, בהתאמה. בטווח השבועי שניהם צנחו ב-20% לפחות.
ביננס קוין, המטבע של בורסת הקריפטו הגדולה בעולם שמייסדה דחף את כדור השלג שהוביל לקריסת המתחרה, רשם ירידה קלה של כמעט מחצית האחוז ביום וצניחה של כמעט 20% בשבוע, למחיר של 284 דולר למטבע ושווי שוק של46.4 מיליארד דולר.
ריפל חזר למקום השביעי בטבלה, מתחת למטבע צמוד-הדולר של ביננס, לאחר ירידה יומית של 1.6% וירידה שבועית של 26%, למחיר של 37 סנט ושווי שוק של 18.7 מיליארד דולר.
דוג'קוין, שעדיין לא ברור האם יהפוך לאמצעי תשלום בטוויטר, הפתיע עם זינוק יומי של 10.5%, אם כי בטווח השבועי הוא איבד 26% מערכו, למחיר של 9 סנט בלבד ושווי שוק של 12.15 מיליארד דולר.
ובמקום העשירי מהפך, כאשר סולאנה, המתחרה הקטן של את'ר, קורס ביומיים האחרונים בעשרות אחוזים ומידרדר למקום ה-15 בלבד, ולעשירייה נכנס פוליגון, שירד "רק" בחמישה אחוזים ביממה ו-17% בשבוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה