קריפטו

סין שוקלת תוכנית תמריצים של 1.4 טריליון דולר; מה יקרה לביטקוין?

השאלה הבוערת בקרב משקיעי הקריפטו כרגע היא: האם ממשלת סין תזרים תמריצים נדיבים לכלכלה הסינית המדשדשת? בתרחיש כזה, ביטקוין עשוי להתחזק ולחזק את מעמדו הגלובלי
שרון בירקמן |  1
סין, ביטקוין (צילום shutterstock)
בצל החששות ממיתון בסין, דיווחים מהשבועות האחרונים מצביעים על כך שממשלת סין עשויה להוציא לפועל תוכנית תמריצים בהיקף עצום של 1.4 טריליון דולר. המהלך עשוי לשנות את פני הכלכלה העולמית ולהשפיע על שוק הקריפטו, בעיקר ביטקוין.
ממשלת סין שוקלת הזרמת כספים מאסיבית למשק במטרה לבלום את ההאטה הכלכלית במדינה. אם תוכנית בהיקף כזה אכן תצא לפועל היא עלולה לגרום לפיחות במטבע המקומי, מה שיוביל רבים מהמשקיעים הסינים לחפש אלטרנטיבות. הזרמת סכום כזה עשויה להגדיל את הנזילות הגלובלית וליצור תנאים שיובילו לעלייה בהשקעות במטבעות קריפטוגרפיים בכל העולם. השילוב בין פיחות המטבע המקומי לבין נזילות גלובלית מוגברת, עשוי לחזק את מעמדו של ביטקוין כשחקן מרכזי בשוק העולמי.

התמריצים הכלכליים הצפויים מצד סין הם גם עניין גיאופוליטי. המהלך הסיני עשוי להתפרש כתגובה לסנקציות מצד המערב. במקרים כאלו, ביטקוין ומטבעות דיגיטליים נוספים הופכים לכלי משמעותי בידי משקיעים, המחפשים דרך להתמודד עם חוסר הוודאות הכלכלית. אם סין תקל את ההגבלות שהטילה על מטבעות דיגיטליים, השוק עשוי לעבור שינויים נרחבים לא רק באסיה, אלא גם במדינות נוספות שיבחרו לאמץ גישה דומה.
הספקולציות לגבי מהלך כזה מעמידות את המשקיעים במצב מורכב. כרגע, הכלכלה הגלובלית בוחנת את צעדיה הבאים של בייג'ינג והמשקיעים עוקבים בדריכות אחר האופציות העומדות בפניהם בעולם המטבעות הדיגיטליים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעניין
    אנונימי 8888 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמו שקורה בטורקיה
    סגור