קריפטו

הקריפטו עוקף את האינטרנט: התעשייה שמזנקת במאות מיליארדים בחצי שנה

דו"חות עדכניים מצביעים על כך שתעשיית הקריפטו הוסיפה יותר מ-750 מיליארד דולר לערכה במחצית הראשונה של השנה, ומשאירה את האינטרנט הרחק מאחור בקצב הצמיחה. מה הגורמים שמניעים את הפריצה הזו וכיצד היא משפיעה על השוק העולמי?
רפאל בן זקרי | 
קריפטו (צילום shutterstock)
תעשיית הקריפטו חווה צמיחה משמעותית, ועוקפת את קצב הצמיחה של האינטרנט בשנותיו הראשונות, כך לפי דו"חות שפורסמו לאחרונה על ידי Architect Partners. התעשייה הוסיפה יותר מ-750 מיליארד דולר לערכה במחצית הראשונה של השנה, מה שמעיד על צמיחה מהירה ומרשימה.
לקריפטו ולאינטרנט יש מאפיינים דומים, כאשר תעשיית הקריפטו מתאוששת מהחורף הקריפטוגרפי בקצב מהיר יותר מזה שבו התאושש האינטרנט לאחר התפוצצות בועת הדוט-קום בשנת 2000. הקריפטו, שהיה "הבן החורג" של האינטרנט, עוקף כעת את קודמו ומגיע לערכים גבוהים יותר באותו שלב במחזור חייהם.
ערך תעשיית הקריפטו זינק ביותר מ-750 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה. עלייה זו נובעת בעיקר מעלייה בערכם של מטבעות הקריפטו ביותר מ-700 מיליארד דולר, השקה מוצלחת של קרנות סל מבוססות ביטקוין בארה"ב שהכניסו יותר מ-15 מיליארד דולר, והערכת שווי של חברות קריפטו ציבוריות שהוסיפו עוד 11 מיליארד דולר.
הביטקוין, אחד ממטבעות הקריפטו המרכזיים, ממשיך להראות צמיחה מהירה עם מספר משתמשים שמגיע לכ-200 מיליון נכון לשנת 2024. לשם השוואה, האינטרנט הגיע לכ-500 מיליון משתמשים בעשרים שנותיו הראשונות, בעוד שביטקוין צפוי להגיע למיליארד משתמשים באותו פרק זמן.
שווי השוק של הביטקוין חווה גם הוא עלייה מטאורית, כאשר בשנת 2013 היה שווי השוק שלו כמיליארד דולר בלבד, ובשנת 2021 עבר את רף הטריליון דולר, והשיג זאת מהר יותר מחברות טכנולוגיה גדולות כמו גוגל ואמזון. לשם השוואה, לענקית הטכנולוגיה אפל לקח 42 שנים להגיע לשווי שוק של טריליון דולר, בעוד שהביטקוין עשה זאת תוך 12 שנים בלבד.
הפעילות העסקית בתחום הקריפטו נמצאת גם היא בעלייה, כאשר ערך העסקאות ברבעון השני הגיע לשיא של 2.7 מיליארד דולר, ועבר את הערך הכולל של שמונת הרבעונים הקודמים. עלייה מהירה זו מדגישה את הביטחון וההשקעה הגוברים בביטקוין כמקור ערך ואמצעי חליפין, כאשר תעשיית הקריפטו מציגה צמיחה מרשימה ומהירה, ועוקפת את האינטרנט מבחינת קצב הצמיחה בשלב המקביל במחזור חייהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה