קריפטו

קרנות הסל של האת'ריום בדרך: מה המשמעות וכיצד הן יפעלו?

לאחר שהרשות לניירות ערך האמריקנית אישרה את המהלך, כל אחד יוכל להשקיע במטבע השני בגודלו בשוק הקריפטו. זאת, ללא צורך בארנק דיגיטלי או סיוע של בורסה ייעודית. מספיק חשבון מסחר בכל בנק או בית השקעות. בשבוע האחרון קפץ האת'ריום ב-30%, לרמה של יותר מ-3,800 דולר
מערכת ice | 
אתריום (צילום unsplash)
רשות ניירות ערך האמריקנית (SEC) אישרה הלילה (בין חמישי לשישי) השקת קרנות סל שעוקבות אחר מחיר המטבע השני בגודלו בשוק הקריפטו, האת'ריום, בספוט. בתחילה ההערכות היו שהרשות לא תאשר את המהלך. מדובר במטבע השני שייכנס לוול סטריט, לאחר שלפני כמה חודשים, אושרו קרנות סל עוקבות ביטקוין בספוט.
המשמעות של קרן סל בשוק הספוט היא מעקב מדויק אחר ביצועי המטבע, במטרה להשיג תשואה דומה. משמעות הדבר היא שהקרן מחזיקה מטבעות של ממש כנכס בסיס, ולא רק עוקבת אחר חוזים עתידיים. כל אחד יוכל להשקיע באת'ריום, ללא צורך בארנק דיגיטלי או סיוע של בורסה ייעודית. מספיק חשבון מסחר בכל בנק או בית השקעות.
המהלך מקרב בין המערכת הקריפטוגרפית למערכת הפיננסית המסורתית. משקיעים בוול סטריט יכולים בצורה קלה יותר לקחת חלק בהשקעה בקריפטו, זאת דרך גוף מוכר על-ידי הרגולטור בארה"ב וללא שימוש בבורסות הקריפטו, הידועות בהיקף הפריצות בהן. השקעה באמצעי זה תהיה מאובטחת יותר.
קרנות הסל יכולות להביא לגידול משמעותי בביקוש למטבע הדיגיטלי, ובהתאם לכך, להביא לעלייה גדולה בשוויו. עם זאת, במקרה של האת'ריום, האירוע כבר תומחר בימים האחרונים, לפחות חלקית. ברגע שצצו איתותים כי הרשות תאשר את המהלך, בניגוד להערכות המוקדמות, ערך המטבע קפץ בחדות. בשבוע האחרון, קפץ ערכו של האת'ריום ב-30%, לרמה של יותר מ-3,800 דולר למטבע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה