כסף וצרכנות

דו"ח חשף: רשתות המזון העלו מחירים במלחמה - וזה לא הכל

לפי ביקורת שנעשתה לאחרונה ב-132 בתי עסק בתחום המזון, נמצא כי ב-117 מהם אותרו הפרות כמו: הבדלים במחירים בין המדף לקופה, הסתרת מוצרים תחת פיקוח ועוד. כמו כן, סל הקניות עלה בממוצע בשיעור של עד 23% במהלך המלחמה
מערכת ice | 
קניות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ההשלכות של מלחמת חרבות ברזל נתנו אותותיהן גם על מחירי המזון. לפי נתונים של משרד הכלכלה, מחירו של סל קניות ממוצע בסופר עלה בשיעור של עד 23%, ולא ברור אם המגמה הכוללת תמשיך לעלות גם בעתיד.
לפי אתר N12, הרשות להגנת הצרכן העבירה נתוני אכיפה שעלו מביקורת שבוצעה על ידי עמותת הצלה. "בתקופה זו בוצעו 132 ביקורות בבתי עסק בתחום המזון, מהן 80 בבתי עסק של קמעונאים גדולים, 47 בבתי עסק בינוניים ו-5 בבתי עסק קטנים. ב-117 בתי עסק אותרו הפרות", טענו ברשות. אמנם לא פורסמו שמות בתי העסק או את מיקומיהם, אך הובהרו כי נמצאו הפרות ברורות של הבדלים במחירים בין המדף לקופה, הסתרת מוצרים תחת פיקוח ועוד.
חשוב לציין כי למרות שחלק מבתי העסק העלו מחירים על דעת עצמם, אין ספק כי המחסור בעובדים זרים בישראל אכן השפיע רבות על מגמת עליית המחירים. עשרות אלפי עובדים פלסטיניים לא מורשים לעבוד בארץ, ואלפי עובדים תאילנדים חזרו למולדתם, מה שגרם למחסור חמור בכוח אדם והשפע על הכיס של כולנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה