כסף וצרכנות

שטראוס בבשורה קשה: מעלה מחירים ומפטרת עשרות עובדים

קבוצת שטראוס מדווחת כי דירקטוריון החברה אישר מהלך התייעלות ארגונית, במסגרתו הוחלט על עליית מחירים לקמעונאים של 25% ממוצרי החברה בשיעור של כ-1.7%. המהלך צפוי להביא לחיסכון שנתי המוערך בכ-45 עד כ-55 מיליון שקל. בנוסף, החברה תפטר עשרות עובדים בשכבות הניהוליות
מערכת ice |  1
שטראוס (צילום פלאש 90/ דוד כהן, יונתן זינדל)
קבוצת שטראוס מדווחת הבוקר (שני), כי דירקטוריון החברה אישר מהלך התייעלות ארגונית של הקבוצה, בהמשך למספר מהלכי התייעלות אותם ביצעה החברה בשנה האחרונה, במסגרתה היא תעלה מחירים של 25% ממוצרי החברה.
מטרת התכנית של שטראוס הינה המשך התייעלות וחיסכון, תוך התאמת המבנה הארגוני של פעילות החברה בישראל לאסטרטגיה של הקבוצה ולסביבה המאקרו כלכלית. על פי החברה, עיקר ההתייעלות תגיע מצמצום בשכבות הניהוליות, ולא תכלול עובדים שפונו מבתיהם או כאלו המשרתים במילואים. החברה מעריכה, כי יישום התוכנית צפוי להביא לחיסכון שנתי המוערך בכ-45 עד כ-55 מיליון שקל. 
בתוך כך, החברה טוענת כי בעיקר בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה, וביניהם חמאת ועיסת קקאו (+88%), טחינה (+30%), סוכר ושמן זית (+60%), שהיקף ההשפעה שלה מוערך ביותר מ-100 מיליון שקלים במונחים שנתיים, החברה תבצע עדכון מחיר לקמעונאים בשיעור ממוצע של כ-1.7%. 
עדכון המחיר יבוצע כאמור רק בכ-25% מהמוצרים, שעלות ייצורם התייקרה. החברה לא מעדכנת נכון לרגע זה את המחיר בכ-75% מהמוצרים, וביניהם: מוצרי המחלבה, הקפה הטורקי, הקפסולות, קפה נמס, דבש יד מרדכי, סלטי הירקות הטריים, מוצרי "טעם הטבע" ואחרים. 
עדכון המחיר לקמעונאים ייכנס לתוקף בתאריך 1/2/2024. המוצרים שעדכון המחירים יחול עליהם הם, בין היתר, בחלק ממוצרי הממתקים, המלוחים, החומוס, שמן זית יד מרדכי, שוקולית ונוספים.
נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, שי באב"ד, מסר: "אנחנו מודעים למצב המורכב, ולכן העלאות המחירים הן המינימליות ההכרחיות במציאות העסקית הנוכחית. מהלכי המיקוד וההתייעלות בתוך החברה יאפשרו לנו להביא להמשך השקעה בתשתיות ובצמיחה עתידית. בשנת 2023 השקענו מאות מיליוני שקלים, בכלל המפעלים ובשרשרת האספקה שלנו בכל רחבי הארץ ונמשיך כך גם השנה מתוך מחויבות לייצר בטחון תזונתי ככלל, ובזמן מלחמה בפרט".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כואב לקרוא
    שלומית 01/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הייתי מצפה בשנה כזו קריטית שהחברה תספוג. לגבי פיטורים אם מדובר בבכירים שיכולים להסתדר ויקבלו פיצויים אז אפשר להבין. סליחה. אבל אם אלה שכבות חלשות אז אני אבדוק אפשרות לא לרכוש מוצרי החברה. אדאג גם שהחברים שלי יעשו את זה .
    סגור