כסף וצרכנות

כרטיסי האשראי נכחדים? כך בוחרים הישראלים לשלם

חברת ויזה מפרסמת נתונים חדשים שחושפים את העדפות השימוש של הישראלים באמצעי התשלום הדיגטליים. אלה אמצעי התשלום שכבשו את לב הישראלים
שירה יום טוב |  1
עלייה בשימוש בכרטיסי האשראי בישראל (צילום unsplash, shutterstock)
ויזה מפרסמת תוצאות מעניינות של סקר רחב אשר ערכה בקרב הלקוחות הישראלים בדבר שימוש באמצעי תשלום דיגיטליים וכרטיסי אשראי. לפי תוצאות הסקר, כמחצית מהמשתתפים הצהירו שהם משתמשים בטלפון שלהם כדי לבצע את רוב התשלומים או את כולם. 71% משתמשים בבנקאות סלולרית על בסיס קבוע, 45% מעבירים כסף בין חברים, 44% משלמים בטלפון הנייד עבור חניה ו-41% משתמשים בו לתשלום עבור שירותים ומוצרים. לבסוף, 17% קונים באמצעות רכישה מתוך האפליקציה וכ-12% משתמשים במכשיר הנייד שלהם כדי לשלט ם עבור המונית שלהם.
המחקר גם מאשר את אהבתם של ישראלים בכל הגילאים לצבירה והמרת נקודות בתוכנית נאמנות. 56% מהנשאלים ממירים נקודות כדי שישמשו להטבות כמו רכישת מוצרים, שוברי מתנה וכרטיסי בידור. 69% מהמשתתפים ציינו שישתמשו יותר באמצעי תשלום דיגיטליים בקניות, אם יציעו להם הנחות או החזר כספי (67%) או אם יקבלו הטבות ופרסים (59%).
תשלומים דיגיטליים אומצו על ידי ישראלים ויחד עם זה מגיעה צמיחתה של המודעות הפיננסית. 55% מהמשיבים בסקר אמרו כי הסיבה העיקרית לבחירה בתשלומים דיגיטליים היא קלות המעקב אחר ההוצאות. 40% אמרו כי תשלומים דיגיטליים מונעים את הסיכון לאובדן מזומנים, ו-38% אמרו כי בחירה בתשלומים דיגיטליים מבטיחה פיצוי במקרה של הונאה.
בחזית המודעות הפיננסית, כיום 90% ציינו כי הם בודקים את דוח פירוט ההוצאה החודשי שלהם בכרטיס האשראי, כלומר רק 10% מהישראלים לא בודקים את הפירוט החודשי שמגיע אליהם בדואר או באינטרנט.
כמעט מחצית (46%) מהמשתתפים הצהירו שהם מעוניינים בבנקאות פתוחה, כלומר שירותים פיננסיים, שיאגדו את כל המידע הפיננסי שלהם בפלטפורמה אחת לניהול ובקרה יעילים יותר של הנכסים הפיננסים שלהם. 
ממחקר נוסף שנערך עבור Visa מוקדם יותר השנה על ידי SAPIO Research and Development, עולה כי ל-75% מהישראלים יש לפחות שני כרטיסי אשראי בארנק. כ-80% מבעלי כרטיסי האשראי מדווחים שיש להם כרטיס בנקאי, וכ-60% מדווחים שיש להם כרטיס חוץ בנקאי המציע יותר אשראי פיננסי (כ-42% יש את שניהם). בממוצע, לישראלים יש כ-2.5 כרטיסים בארנק.
ישנם שלושה קריטריונים עיקריים לפיהם הישראלים בוחרים את כרטיסי האשראי שלהם. כ-45% אמרו כי 'זהו הכרטיס הראשי המוצע ומונפק על ידי הבנק שלהם', בעוד 44% ציינו כי מדובר בסך הכל בתגמולים והטבות אטרקטיביות, ועוד 43% ציינו כי מדובר במועדון חדש.
באשר לשימושים בחו"ל, כ-40% מהנשאלים מה שחשוב בעיקר בבחירת כרטיס האשראי בו ישתמשו בקניות פיזיות הוא ההטבות האטרקטיביות, בעוד ש-60% אמרו שמדובר בהחזר כספי והצעת ערך המאפשרת צבירת נקודות במעמד הרכישה בחנות.
בהשוואה לקנייה בחנות הפיזית, המניעים לרכישה מקוונת בכרטיס אשראי שונים: כ-40% מהנשאלים עושים זאת על סמך נוחות והרגל וכשליש מונעים מההטבות (הכוללות גם קאש-בק). שליש נוסף קבע שהמניע העיקרי לביצוע קניות באינטרנט עם כרטיס הוא ההגנה מפני הונאה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    GH9ADG9YG
    YOSSI 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    GGTJL'HIYOPHYHYHNB,;;P
    סגור