השוק

זה החוק שיעשה סדר בבנקים ובחברות כרטיסי האשראי

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק שטוב אם הייתה באה לעולם שלא בדרך של חקיקה; החוק קובע שבנקים וחברות כרטיסי האשראי שנותנים הטבות ללקוחות לזמן מוגבל יצטרכו להודיע ללקוח לקראת סיום ההטבה
ניצן כהן | 
בנקים (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הבנקאות כך שהבנקים וחברות כרטיסי האשראי יצטרכו להודיע ללקוחות לפני שהטבות שקיבלו מגיעות לסיומן.
הצעת החוק נועדה בעיקרה לחייב תאגידים בנקאיים (בנקים וחברות כרטיסי אשראי) לשלוח ללקוחותיהם הודעה על סיום הטבה בנקאית, המוגדרת כהטבה הנוגעת לשיעורי עמלות וריביות לתקופה העולה על 3 חודשים. לפי המוצע, הודעה כאמור תישלח 21 ימים לפני מועד סיום ההטבה, וזאת בדרך שמאפשרת תקשורת מידית ונגישה ככל האפשר, וכן באופן שבו התאגיד הבנקאי שולח הודעות ללקוח כפי שהוסכם ביניהם ובהתאם להוראות המפקח על הבנקים.
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לקוחות של תאגידים בנקאים ומנפיקים מוצאים עצמם מופתעים נוכח העלאת עמלות או ריביות מאחר שפעמים רבות ההודעה על סיום ההטבה כלל אינה מגיעה אליהם באופן נגיש, כמו גם נותרים מותשים נוכח הבירוקרטיה הנדרשת על מנת לחדש את ההטבה או לסיים את ההתקשרות בעקבות שינוי או סיום ההטבה".
עכשיו נסביר לרגע את הדברים. באופן עקרוני הצעת החוק הזו היא משמעותית מאוד מאחר והמערכת הבנקאית וחברות כרטיסי האשראי נוהגים לתת הטבות מרחיקות לכת כדי לגייס לקוחות אולם בסיומו של יום, כמו כל דבר טוב, ההטבה מגיעה לסיומה ולרוב לוקח לא מעט זמן ללקוחות להבין מדוע השירות שהם קיבלו עד היום במחיר נמוך - מזנק.
ההגינות דורשת שכשנותנים הטבה צריך יהיה להודיע כשהיא מסתיימת כדי שניתן יהיה לעשות שופינג מחדש או לחילופין ללחוץ על נותן השירות (במקרה שלנו בנק או חברת כרטיסי אשראי) להמשיך עם ההטבה כשכללי המשחק ברורים לכולם. כאן טוב היה עושה הפיקוח על הבנקים אם היה מורה למערכת לעשות כן ללא צורך בחקיקה שכן חקיקה ראשית בעולמות הבנקאות, שלא באמצעות הפיקוח היא מדרון חלקלק בטח בימים שחוקים משתנים באופן תדיר. אולי תדיר מידי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה