כסף וצרכנות

אחרי שחטפו ברשת, הגיע הזמן לבדוק: כמה באמת מרוויחים הברמנים?

"טיפ של לא פחות מעשרים שקל על כוסית אלכוהול", כתבה הברמנית והרגיזה אלפים ברשת. האם הדרישה מוצדקת, וכמה בכלל מרוויחים מוזגי המשקאות?
איתן לויטס |  2
בר (אילוסטרציה) (צילום freepik)
עם ישראל לא אוהב שנוגעים לו בכיס, ובמיוחד בשנים האחרונות בהם יוקר המחייה בארץ גואה. פוסט בפייסבוק שהעז להציב רף לבליינים בברים לגבי טיפ לברמנים, הצליח להרגיז אלפי אנשים, כולל את אושיית הרשת "הפשוטע".
"יש קמצנים שמשאירים בקושי 10 שקל טיפ אחרי שמזגתי להם אלכוהול", כתבה ברמנית בקבוצת הפוסטים האנונימיים TLV Confessions. "היום בעשר שקל לא ניתן לקנות אפילו ארטיק. באתם לפאב, שתיתם, נתתי לכם שירות - תשאירו טיפ מכובד!! למזלי יש לי שיטות להביך אותם ואז מרוב בושה וכדי לא לצאת קמצנים הם מסכימים לי לקחת טיפ גבוה."

מתוך הפייסבוק
לסיום קבעה, "היום צריך לתת טיפ מינימום 20% ולא פחות מעשרים שקל על כוסית אלכוהול."
1,700 תגובות נרשמו לפוסט, רובם כמובן זועמות. "חיה בסרט לגמרי! מוזגת כוס, עבודה של 10 שניות, מבקשת על זה טיפ ועוד 20% ממחיר של כוס בפאב? אנשים לא מצליחים לחיות במדינה הזו ואת בכיף שלך מברמנת ועושה סצנות ללקוחות", כתב אחד בתגובה שזכתה ליותר לייקים מהפוסט.

אושיית הרשת "הפשוטע" החליטה גם לחוות דעה בעניין, והיא תפסה את הצד שנגד הפוסט. "אני רוצה לדבר על ברמנים", כתבה הפשוטע. "יש תופעה שהם דורשים טיפים. טיפים כספיים כהוקרת תודה על זה שהם לוקחים בקבוק עם משקה ומוזגים אותו לתוך כוסית. קודם כל זיבי שלי...בראש שלי לכל הברמנים קוראים יוגב אז תקשיב לי יוגב הברמן, אם נראה לך שאני אוסיף מרצוני שקל אחד לגזל הזה אתה טועה ומטעה."
עוד כתבה, "לא היה פה שירות הייתה פה פעולת מזיגה של משקה. אם זה גדול עלייך אתה לא בעבודה הנכונה יוגבי".
קשה להגיד שהפשוטע טעתה במשפט האחרון. על פי אתר משרד העבודה, השכר החודשי הממוצע שמרוויח ברמן הוא 5,143 שקל, ב-34.3 שעות עבודה שבועיות. גם אם ברמן יעבוד במספר השעות הממוצע במשק, 40, הוא ירווח כ-8,500 שקל, הרבה מתחת לממוצע השכירים, בעבודה משמעותית פחות נוחה מבחינת תנאים. אז בפעם הבאה שאתם מקבלים שורת צ'ייסרים, אתם כמובן לא חייבים לתת טיפ, אבל תוכלו לפרגן בכמה שקלים לאלו שעובדים בזמן שאתם נהנים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא הבנתי את המשפט האידיוטי בסוף הכתבה
    gri 09/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ״תוכלו לפרגן לאלו שעובדים בזמן שאתם נהנים״. על הזמן שאני נהנה אני משלם באמצעות עבודה בשאר הזמנים. האם יוגב הברמן יבוא לפרגן לי על העבודה שלי? שילך לחפש.
    סגור
  • 1.
    תלמדי ותגיבי בהתאם
    ברמן 09/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מזגת להם בירה שעלותה 32ש״ח פעםאחת וקיבלת 10 שקלים טיפ זה המון, אם שתו ב 300 שח ויותר ושירתת אותם לפחות 3-5 פעמים אז את צודקת להזכירך טיפ זה 12-15% ולא יותר
    סגור