מדדים ומחקרים

נמשכת הירידה בשכר הממוצע; עמד באוקטובר על 11,800 שקל

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מלמדים כי בחודש אוקטובר ירד השכר הממוצע לשכיר בישראל ל-11,800 שקל לעומת 12,200 בספטמבר  האחרון; מספר משרות השכיר בישראל גדל באוקטובר מה שמלמד על העוצמה של שוק העבודה המקומי
מערכת ice | 
העלאת שכר המינימום (צילום vecteezy)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (רביעי) את הנתונים בנוגע לממוצע לשכר משרות השכיר בישראל לחודש אוקטובר 2022. לפי הפרסום עולה כי השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים שוטפים עמד 11,809 שקלים, מדובר בעלייה של 4.3% לעומת אוקטובר 2021 אז עמד הממוצע על 11,324 שקלים.
יחד עם זאת ואולי אף חשוב יותר, מדובר בירידה בשכר הממוצע בהשוואה לחודש ספטמבר ואוגוסט האחרונים אז השכר הממוצע בישראל לשכיר היה גבוה מ-12 אלף שקל.
עוד פורסם כי בשכר הממוצע למשרת שכיר במחירים קבועים (מנוכה במדד המחירים לצרכן החודשי) חלה ירידה של 0.8% לעומת סוף השנה הקודמת וכיום הוא עומד על 10,413 שקלים. בנוסף לכך בלמ"ס פרסמו גם מספר משרות השכיר שהיה 3.899 מיליון, מדובר בנתון חיובי שכן מדובר בעלייה של 3.2% לעומת אוקטובר 2021, וכמעט ללא שינוי לעומת ספטמבר 2022 (3.903 מיליון).
הפער בין ממוצע השכיר במחירים שוטפים לעומת המחירים הקבועים מעיד על ההשפעה של האינפלציה – המשכורות עולות, אך כוח הקנייה ביחס למדד המחירים לצרכן יורד, או במילים אחרות: המחירים עולים ביחס למשכורת.
בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסבירים כי איסוף הנתונים מגיע דרך מדדי שכר ותעסוקה המבוססים על פי דיווחים חודשיים של המעסיקים למוסד לביטוח לאומי. בנוסף לכך בלמ"ס מבהירים כי דיווחים אלו אינם כוללים עובדים המקבלים דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי. כמו כן חישוב השכר הממוצע למשרת שכיר אינו מתייחס למספר הימים בחודש שבהם הועסק העובד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה