כסף וצרכנות

אוהבים אבוקדו? הסיבה שעדיף לכם לא לקנות אותו עכשיו

המחיר של האבוקדו צפוי לרדת בשבוע הבא בעקבות הגעת היצע גדול מזן חדש. המחיר של הפרי האהוב עומד היום במקומות רבים על 47 שקל לקילו
מערכת ice |  2
אבוקדו (צילום Freepik)
מחירי האבוקדו יורדים: בשבוע הבא צפויים להגיע זנים חדשים של אבוקדו לכלל רשתות השיווק, בכך ההיצע יגדל והמחירים ירדו בהתאם. המחיר לקילו אבוקדו היום עומד על 47 שקלים, מחיר יקר לכל הדעות. 
מועצת הצמחים שחררה הודעה לפיה בשבוע הבא צפוי להגיע היצע גדול לרשתות השיווק ולחנויות הקטנות שיציעו זנים טובים יותר ממה שמוצע היום. על פי ציטוט מ-N12, ארנה סנדל ממועצת הצמחים אמרה: "עוד שבוע יהיה פרי מעולה על המדפים, הוא יהיה במחירים סבירים. יכול להיות שתיתקלו בזנים החדשים, לדוגמה זן מוסא, שדומה לאבוקדו הגליל רק קטן יותר."
ביום האבוקדו הבינלאומי שנערך בתחילת החודש, דווח על ביקוש שיא לזן "מלומה" מצד ארגון מגדלי הפירות בישראל. 
מנתוני ארגון מגדלי הפירות ומועצת הצמחים עולה כי, העונה הקרובה (2023/24) מסתמנת כעונת שיא בהיקף יבול האבוקדו בישראל, הצפוי לעמוד על כ-250 אלף טון, לעומת השיא הקודם שנרשם לפני שתי עונות ועמד על כ-230 אלף טון. מתוך היבול הצפוי בעונה הקרובה,
כ-130 עד 140 אלף טון מיועדים לייצוא, 45% זנים ירוקים ו-55% 'האס'. שטחי גידול האבוקדו בישראל משתרעים על כ-140 אלף דונם, כאשר מרבית הנטיעות הצעירות הינן של זנים שחורים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אבוקדו האס הוא הזן הטעים ביותר (: (ל"ת)
    רונה 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    גורדון מרדכי 6 פתח תקוה (ל"ת)
    אריה משה 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור