כסף וצרכנות

שופרסל במהלך נגד רמי לוי: מהפכה במותג הפרטי

ענקית המזון מממשת סוף סוף את רכישת אמיגה ותייצר מותג פרטי זול לשוק המוסדי, בשאיפה לקבל נתח משמעותי מהיריבות המרכזיות אסם ותנובה, וגם מול רמי לוי שבשנתיים האחרונות כבר החל לנגוס בשוק המגלגל קרוב ל-20 מיליארד שקל בשנה
מערכת ice |  5
איציק אברכהן יו"ר שופרסל (צילום סיון פרג', freepik)
שנתיים לאחר כניסתה לשוק המוסדי, שופרסל השלימה את רכישת "אמיגה" של גיל אמיגה תמורת 23 מיליון שקל, ותפתח מותג פרטי מוזל לשוק המוסדי במטרה להתחרות ברמי לוי שכבר נוגס במתחרות הגדולות, כך על פי נתונים מריאיון שערכה נווית זומר עם גיל אמיגה בווינט. על הפרק: נתח משוק שמגלגל קרוב ל-20 מיליארד שקל ומאבק בענקיות כמו אסם ותנובה ששולטות כמעט לבדן בשוק המוסדי.
נזכיר: רמי לוי רכש כבר לפני שנתיים את "יהודה שיווק" שאחראית על יבוא והפצה של מוצרי מזון וחומרי ניקוי לאזור חיפה. בינואר 2022, רמי ליו כבר הגדיל את השימוש בחברה שנרכשה דרך פתיחת חנות ראשונה מסוגה בפורמט של "קש אנד קרי" שתוקם בחיפה, כשהשם הנבחר היה 'רמי לוי לעסקים', בהשקעה של 15 מיליון שקל.

השוק המוסדי הכולל גם מלונות ובתי חולים נשלט על ידי יצרניות המזון הגדולות כמו תנובה, יוניליוור ואסם, ובשופרסל זיהו את הפוטנציאל ויקימו מותג פרטי זול במיוחד לשוק המוסדי תחת השם "שופרסל פרו" שיוצע גם לבתי קפה, מסעדות וקייטרינג ברחבי הארץ. 
בריאיון לנווית זומר בווינט היום, התייחס לכך מנכ"ל אמיגה, גילי אמיגה, ואמר כי השאיפה היא לספק לשוק המוסדי את כלל המוצרים דרך המותג הפרטי, גם מוצרי בשר וחלב וגבינות ורטבים.
המהלך של שופרסל מגיע לאחר שנתיים של תכנון לאחר פתיחת המחלקה העסקית, עם רכישת אמיגה במחצית הראשונה של 2021 מתוך כוונה ברורה להסתער על השוק המוסדי עם המותג הפרטי. יו"ר שופרסל, איציק אברכהן, אז בתפקידו כמנכ"ל, אמר על רכישת אמיגה כי "שיתוף הפעולה בין שתי החברות יביא  לידי ביטוי את יכולותיה של שופרסל תוך שימוש בכלל הנכסים והתשתיות העומדים לרשותה, ביחד עם הניסיון והמוניטין של חברת שימורי אמיגה בשוק המוסדי. עסקה זו תוביל לקידום תחום שופרסל עסקים, אשר נמצאת בתהליכי צמיחה מזה מספר שנים ומהווה אחת מזרועותיה החשובות של שופרסל לצמיחה ומובילות וכן תאפשר להיטיב עם ציבור העסקים הקטנים והבינוניים אשר יוכל ליהנות מסל שירותים ומוצרים רחב ומוזל יותר".
בעולם הצרכנות המותג הפרטי של שופרסל כבר הוכיח את הפוטנציאל שלו, אבל בענקית המזון שמו דגש גם על השליטה של היריבות בשוק המוסדי מתוך כוונה ברורה להתחרות בהן ולהציע סל מוצרים נרחב לשוק המוסדי ואלטרנטיבה לרכישה מספקים שונים מוצרים שונים.
נזכיר שבספטמבר שנה שעברה שופרסל רכשה גם את הפעילות של יוסי ישראלי בצפון. חברת "המפיץ" היא חברה ליבוא ושיווק מוצרי מזון למטבח המקצועי הפועלת בשוק משנת 1970. עם השנים החברה הפכה למפיצה מרכזית של מוצרי מזון יבש באזור הצפון, המשווקת כ - 1,500 מוצרים למאות לקוחות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אל דאגה
    אילן 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ,בשופרסל ימנו קודם כל 100 מנהלים + 300 סמנכלים ויבנו בניין ואז יראו שהם "מאד יקרים" הם המציאו את "חווית הקניה" ובשביל החוויה נדרש הלקוח לשלם.
    סגור
  • 3.
    מחירים הזויים
    ג 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק אתמול היו שינויי מחירים למעלה בעשרות אחוזים סתם כך בשופרסל
    סגור
  • 2.
    כמה כסף
    חוה 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ככה מתקמצנים על העובדים שלהם / עבדים שלהם
    סגור
  • 1.
    צנצנת חריף זהבי רמי 10 שח שופרסל 13 רק דוגמה (ל"ת)
    מיקי 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • עיחל
    שחר 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צרכים לעשות בדיקה בכל סניף סופר סל מחיר מעל המחירון המרבי בערות אחוזים
    סגור