כסף וצרכנות

העיר שתשלם לתושביה פיצוי: מי תחזיר 12 מיליון שקל?

משום שלא הצמידה כנדרש, את חישוב הארנונה למדד המחירים לצרכן שירד משמעותית בין ינואר 2016 ליוני 2020) היא תשלם פיצוי בגובה 12 מיליון שקל לתושביה. מי הזכאים?
מערכת ice | 
ארנונה
תושבי ראשון לציון? על פי החלטת בית משפט שניתנה אחרי הסכמות במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה נגד העירייה משום שלא הצמידה כנדרש, את חישוב הארנונה למדד המחירים לצרכן שירד משמעותית בין ינואר 2016 ליוני 2020) היא תשלם פיצוי בגובה 12 מיליון שקל לתושביה.
הזכאים לקבלת הפיצוי הם תושבים המחזיקים נכסים בעיר באותה תקופה והיה להם הסדר תשלומי ארנונה. השופטת מיכל נד"ב מבית המשפט מחוזי מרכז היא שאישרה את ההסכם: "מאחר שהצדדים הסכימו על סכום גביית היתר (הקרן בלבד), ובכך למעשה הסכימו למצער לקבלת התביעה בחלקה והשבת גביית היתר לחברי הקבוצה, אני מקבלת את התביעה בכל הנוגע לסכום הקרן העומד על 12.2 מיליון שקל ונותנת תוקף של פסק דין להסכמות הצדדים. אני מורה בשלב זה כי לסכום הקרן יתווספו הפרשי הצמדה".
רק לפני כמה חודשים, מועצת עיריית ראשון לציון אישרה את הצעת ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, להנחה בארנונה בגובה 3%: "מחובתנו לעשות הכול על מנת לעזור לתושבי ראשון לציון לאור העלייה ביוקר המחיה ולאחר משבר הקורונה", אמר אז ראש העירייה קינסטליך.

ההחלטה להורדת הארנונה מתייחסת גם למגזר העסקי, שכן במטרה לעודד בנייה ירוקה יזכו להנחה גם בעלי עסקים שברשותם מעטפת כפולה המהווה מרווח בין הדופן הפנימית לבין הדופן החיצונית של הבניין, וזאת על מנת לעודד עסקים לחיסכון באנרגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה