כסף וצרכנות

תנובה תחטוף מענקית הקמעונאות? החרם על המחלבה הגדולה מתחיל

התעריפים החדשים למוצרי החלב של תנובה נכנסו הבוקר לתוקף, ואיתם גם מחאת הקמעונאיות שהחריפה בהם של שופרסל - שנמצאת במצב בעייתי. האם יצליחו לפגוע בתנובה ולמנוע את העלאת המחירים?
מערכת ice |  5
מוצרי החלב של תנובה (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
תנובה פתחה את הבוקר (שלישי) עם התעריפים החדשים שלה, אחרי שבשבוע שעבר הודיעה ללקוחותיה בשוק הקמעונאי והמוסדי, על עדכון מחירון מוצרי החלב הלא מפוקחים ומוצרי תחליפי החלב בשיעור ממוצע של 4.7%. מדובר בעליה מידתית, במיוחד לאור הגידול המשמעותי בתשומות ובראשן מחיר החלב הגולמי, שעלה ב-24% מאז שנת 2019.
בין מוצרי החלב הלא מפוקחים שמחירם לקמעונאים ובשוק המוסדי יתעדכן: גבינות מלוחות, גבינות צהובות במדף, חמאה, גבינות מיוחדות, מעדנים, משקאות חלב וחלק מהיוגורטים. בין מוצרי תחליפי החלב שמחירם לקמעונאים ובשוק המוסדי יתעדכן: חלק ממשקאות הסויה, משקאות שיבולת שועל, מוצרי טופו, תחליפי גבינות, תחליפי יוגורטים ומעדנים. 
קמעונאית המזון הגדולה בישראל, שופרסל הכריזה כי לא תאפשר לתנובה להעלות מחירים ומשמעות הדבר היא שהחל מהבוקר, המשאיות של תנובה אמורות להישאר מלאות מחוץ למחסני חנויות רשת שופרסל, והשאלה הגדולה באמת היא כמה זמן זה יחזיק ואם שופרסל תצליח לעמוד מול החוסרים במוצרים.
אגב העניין הזה קורה דווקא בזמן שמחלבת הגולן, שאת מוצרי החלב שלה משווקתשופרסל תחת המותג הפרטי שלה, הודיעה על סגירת שערים בשל קשיים כלכליים וצפויה להפסיק לספק מוצרים. מי שאמורה לקלוט את תוצרי הרפתות שהגיעו למחלבת הגולן עד כה, היא דווקא תנובה.
יצוין כי תנובה לא העלתה את מחירי המוצרים הלא מפוקחים משנת 2018, למרות שמאז 2019 עלה מחיר החלב הגולמי כאמור בכ-49 אגורות לליטר, שמשמעותן תוספת של כ-400 מיליון שקל לעלויות הישירות של תנובה. בנוסף, בשנתיים האחרונות, חלה עליה של תשומות רבות בארץ ובעולם: אנרגיה, מים, ארנונה, מחירי הסחורות בהם מחירי פולי הסויה שעלו ב-46%, ומחירי השיבולת שועל עלו ב-43%, חומרי אריזה ועוד.
מחיר החלב הגולמי, המהווה רכיב מרכזי בעלות יצור מוצרי החלב (כ-50% מעלות הייצור), נקבע אחת לרבעון על ידי המדינה ועומד נכון ל-1 באוקטובר על מחיר שיא של כ-2.465 שקלים לליטר, לאחר שבשלוש השנים האחרונות עלה מחירו ב-49 אגורות. לאור העליה במחיר החלב הגולמי, והעליה המשמעותית במחירי תשומות נוספות, המליצה ועדת המחירים המשותפת של משרד האוצר ומשרד החקלאות כבר במרץ 2022 לעדכן את מחירי מוצרי החלב המפוקחים בשיעור של 6.49%, כאשר במסגרת ההסכם שנחתם ביוני 2022 ובהסכמת ענף החלב, עלה מחיר מוצרי החלב המפוקחים בספטמבר האחרון בשיעור של 4.9% בלבד.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אל תאכלו גבינות וחלב,, תחסכו לכם מחלות,, לכו,,
    אבי,, 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסעו למחלבות או היכן שנמצאים הפרות ותראו את הזוהמה והטינופת,,מה שאני ראיתי גרם לי להפסיק לצרוך חלב ומוצריו
    סגור
  • 4.
    אני אסרתי על כל העובדים שלי בעסק לקנות מוצרי תנובה.
    הועד הלאומי לצרכנות 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רק את אלו שהמחיר שלהם עלה - אלא כל מוצר של תנובה. לא יכנס לעסק שלי וגם לא יכנס לבית של מי מהעובדים שלי.
    סגור
  • 3.
    שילוב של מרוקאים וסינים אנטישמים (ל"ת)
    כנראה לא הולך ביחד 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חרם על תנובה
    מני 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חרםםםםםםםםםםםםם
    סגור
  • 1.
    מוצרי חלב
    אליכין 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שחכתם את עליית מחירי המים בכתבה. ואת החכמה, הגאונה שמכרה לסינים את המדינה והדיודנדים של תנובה. מי יודע כמה תנובה מרוויחה. רוב מוצרי החלב ... הרבה מים. כימיכלים לעיסוי הקיבה. וצרות מעיים מלקוז עד אנטוויוטיקה בתערובת מוגלות. אז בתאבון.
    סגור