כסף וצרכנות

תנובה בבשורה קשה: מחירי מוצרי החלב מתייקרים, כמה תשלמו?

תנובה הודיעה היום ללקוחותיה על העלאת מחיר מוצרי החלב הלא מפוקחים ותחליפי החלב בשיעור של 4.7%. עדכון המחירים נובע מהעליה החדה במחיר החלב הגולמי שעלה מאז 2019 בכ-49 אגורות לליטר, שמשמעותן תוספת של כ-400 מיליון שקל בעלויות לתנובה. אילו מוצרים דווקא לא יתייקרו?
כפיר אדר |  2
קרטוני חלב תנובה (צילום תנובה)
תנובה הודיעה היום (שני) ללקוחותיה בשוק הקמעונאי והמוסדי, על עדכון מחירון מוצרי החלב הלא מפוקחים ומוצרי תחליפי החלב בשיעור ממוצע של 4.7%. מדובר בעליה מידתית, במיוחד לאור הגידול המשמעותי בתשומות ובראשן מחיר החלב הגולמי, שעלה ב-24% מאז שנת 2019.
יחד עם זאת, תנובה החליטה לא להעלות מחירים ללקוחות בשוק הקמעונאי והמוסדי במספר מוצרים בהם: כל מוצרי יוגורט תנובה טבעי BIO, כל מוצרי הקוטג', חלב דל לקטוז 2% שומן, חלב נטול לקטוז 3% שומן, כד יוגורט תנובה 4% שומן 3 ליטר, ומשקה סויה תנובה ALTERNATIVE (תכלת) 1 ליטר. (פירוט בסוף הידיעה). עדכון המחירים יכנס לתוקף בשבוע הבא, החל מ-22/11/2022. כל המחירים לצרכן נקבעים על ידי הקמעונאים על פי שיקול דעתם, וללא התערבות תנובה.

בין מוצרי החלב הלא מפוקחים שמחירם לקמעונאים ובשוק המוסדי יתעדכן: גבינות מלוחות, גבינות צהובות במדף, חמאה, גבינות מיוחדות, מעדנים, משקאות חלב וחלק מהיוגורטים. בין מוצרי תחליפי החלב שמחירם לקמעונאים ובשוק המוסדי יתעדכן: חלק ממשקאות הסויה, משקאות שיבולת שועל, מוצרי טופו, תחליפי גבינות, תחליפי יוגורטים ומעדנים. 
יצוין כי תנובה לא העלתה את מחירי המוצרים הלא מפוקחים משנת 2018, למרות שמאז 2019 עלה מחיר החלב הגולמי כאמור בכ-49 אגורות לליטר, שמשמעותן תוספת של כ-400 מיליון שקל לעלויות הישירות של תנובה. בנוסף, בשנתיים האחרונות, חלה עליה של תשומות רבות בארץ ובעולם: אנרגיה, מים, ארנונה, מחירי הסחורות בהם מחירי פולי הסויה שעלו ב-46%, ומחירי השיבולת שועל עלו ב-43%, חומרי אריזה ועוד.
מחיר החלב הגולמי, המהווה רכיב מרכזי בעלות יצור מוצרי החלב (כ-50% מעלות הייצור), נקבע אחת לרבעון על ידי המדינה ועומד נכון ל-1 באוקטובר על מחיר שיא של כ-2.465 שקלים לליטר, לאחר שבשלוש השנים האחרונות עלה מחירו ב-49 אגורות. לאור העליה במחיר החלב הגולמי, והעליה המשמעותית במחירי תשומות נוספות, המליצה ועדת המחירים המשותפת של משרד האוצר ומשרד החקלאות כבר במרץ 2022 לעדכן את מחירי מוצרי החלב המפוקחים בשיעור של 6.49%, כאשר במסגרת ההסכם שנחתם ביוני 2022 ובהסכמת ענף החלב, עלה מחיר מוצרי החלב המפוקחים בספטמבר האחרון בשיעור של 4.9% בלבד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יי
    נע 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין רק בארץ הכל יקר... יש אנשים שכבר אין להם כסף לאוכל
    סגור
  • 1.
    תבדקו אצל החרדים
    שושו 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים דווקא ירדו..חילוניים פראיירים מקבלים כל העלאה בשמחה ורק מתלוננים עד הלילה ונרדמים כמו ילדים טובים.
    סגור