השוק

בעקבות הירידה הדרמטית ברווחים: תנובה דוחה את ההנפקה

הנהלת תנובה תכננה להנפיק את החברה לפי שווי של 9 מיליארד שקל, אך נאלצה לדחות את המהלך בשנה בגלל ירידה דרמטית של יותר מ-30% בשנת 2022
מערכת ice |  2
תנובה (צילום shutterstock, vecteezy)
תנובה הקפיאה את מהלך ההנפקה של החברה בבורסה בתל-אביב ותדחה אותו למחצית השניה של 2023, בעקבות ירידה חדה של למעלה מ-30% ברווחים. הירידה נובעת מהזינוק במחירי החלב הגולמי וכן הריקול של החברה-הבת סנפרוסט, בעקבות פרשת חלקי העכבר והנחש שהתגלו בשקיות.
אתר כלכליסט פרסם כי תנובה, הנשלטת בידי ברייט פוד הסינית (77%) ומשקי הקיבוצים (23%), התכוונה להנפיק את החברה לפי שווי של 9 מיליארד שקל, אך היו"ר אייל מליס עצר את השיחות מול החתמים להובלת ההנפקה. בחברה מתנהל ויכוח האם להעלות את מחירי מוצרי תנובה.

הרווח התפעולי תזרימי של תנובה צפוי לרדת ב־30%-20% ולהסתכם בכ־700 מיליון שקל לכל היותר. הרווח הנקי של הקבוצה צפוי להסתכם בכ־300 מיליון שקל בלבד, ירידה של יותר מ-30% ביחס ל־2021. בחברה מעדיפים לדחות את ההנפקה בתקווה שעליית המחירים של המוצרים המפוקחים שתתחזק ב־2023, תבוא לידי ביטוי יחד עם רגיעה מיוחלת בשווקים.
חברת תנובה מסרה בתגובה: "החברה אינה מתייחסת לתוצאותיה העסקיות. עם זאת, יצוין כי תנובה מתמודדת בשנים האחרונות עם עלויות כבדות עקב עלייה בתשומות, שחלקן הארי נובע מעליית מחירי חומרי הגלם ובראשם מחיר החלב הגולמי בצורה משמעותית. מאז 2019 עלה מחיר החלב הגולמי בכ־48 אגורות לליטר, שמשמעותן תוספת של כ־400 מיליון שקל לעלויות הישירות. כמו כל חברה אשר לוקחת בחשבון את מצב השווקים הבינלאומיים, תנובה ממשיכה בהכנות להנפקה ותחליט על התזמון כאשר תנאי השוק יבשילו".
בשבוע שעבר פורסם כי תנובה ביצעה איסוף מהחנויות של המוצר חלב טרי 3% שומן באריזת כד 2 ליטר שהודפס עם תאריך שגוי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תנובה היא חברה סינית פשוט לקנות כחול לבן זוגה (ל"ת)
    תנובה לסינים 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אל תקנו מהסינים תנו לחברות אחרות להתחרות (ל"ת)
    ירון 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור